Tęczowy projekt

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gramatyka musi być nudna? Nic z tych rzeczy. Włączając kolory, kodowanie i wychodząc z ławek łatwo się przekonać, że pozornie nieatrakcyjne treści stają się ciekawe. Więcej! Uczniowie chcą się nimi bawić.

Bardzo lubię pracować metodą projektu. Wiem, nie pierwszy raz o tym piszę. Nic się jednak nie zmienia, więc warto wracać do tego, co sprawdzone. Od jakiegoś czasu jednak szczególna wartość maja dla mnie przedsięwzięcia realizowane we współpracy z nauczycielami z innych szkół. Jak to możliwe? To proste! Łączy nas eTwinning.

Podobnie stało się w przypadku działań zainicjowanych pod nazwą #tęczowaGramatyka. Choć przymiarki do takiej inicjatywy trwały już od jakiegoś czasu (sami zerknijcie na moje wcześniejsze <wpisy>), dopiero ostatnie miesiące przyniosły konkretne działania. Dzięki wspaniałym polonistkom, pracującym w różnych zakątkach kraju, efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Niemal dwadzieścia pomysłów na niebanalne lekcje gramatyki - jest się czym pochwalić.

Publikacja nie miałaby jednak szans ujrzeć światła dziennego już dziś, gdyby nie zaangażowanie Izabelli Bartol (jednej z uczestniczek projektu, autorki bloga <Polski z klasą>). To ona uporządkowała nasze pomysły, zebrała pliki i opublikowała kolorową, wyjątkową, pełna inspiracji książeczkę. Ogromne ukłony ślę również w kierunku pozostałych autorek. Każdy kolejny pomysł to inspiracja. Sami zobaczcie.

Powiem Wam, że warto było się spotkać (wirtualnie) i wspólnie opracować taki zbiór. To dowodzi, że nauczyciele potrafią współpracować i chętnie się od siebie uczą.

Gdybyście chcieli pobrać naszą publikację, znajdziecie ją <tu>. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcecie podzielić się wrażeniami i napisać do nas (autorów) kilka słów.

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Szkołach Prywatnych "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer, w którym ukazał się niniejszy artykuł. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Licencja CC-BY.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

fajny pomysł😀
Fizyka, chemia i biologia to są różne dziedziny nauki. Wypracowały różne metody, zestawy pojęć i "pr...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Przyroda w szkole, czyli co może nas czekać w 2026 r.
Kluczem do zmiany zawsze są nauczyciele. To oni zmieniają edukację na lepsze, a nie ministerstwo. Zm...
Zlikwidujmy oceny - wydaje się to proste rozwiązanie, przemawia za nim chęć wygaszenia nadmiernej i ...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Jak szybko wydać 10 milionów?
Sprawa wydaje się bulwersująca, aczkolwiek po części wynika z narzucenia samym sobie (jesteśmy w tym...
Małgorzata napisał/a komentarz do Kryzys wizerunkowy
,,Pręgież ?"...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Maszyna Cezara, czyli przygody z szyframi
Tu jest link do zdjęcia linijki Cezara: https://edunews.pl/images/obrazki/linijka-cezara01.jpg - roz...
Młodzi nauczyciele nie otworzyli jeszcze wszystkich drzwi w tym zbudowanym na krzemie pałacu AI. AI ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie