Tęczowy projekt

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gramatyka musi być nudna? Nic z tych rzeczy. Włączając kolory, kodowanie i wychodząc z ławek łatwo się przekonać, że pozornie nieatrakcyjne treści stają się ciekawe. Więcej! Uczniowie chcą się nimi bawić.

Bardzo lubię pracować metodą projektu. Wiem, nie pierwszy raz o tym piszę. Nic się jednak nie zmienia, więc warto wracać do tego, co sprawdzone. Od jakiegoś czasu jednak szczególna wartość maja dla mnie przedsięwzięcia realizowane we współpracy z nauczycielami z innych szkół. Jak to możliwe? To proste! Łączy nas eTwinning.

Podobnie stało się w przypadku działań zainicjowanych pod nazwą #tęczowaGramatyka. Choć przymiarki do takiej inicjatywy trwały już od jakiegoś czasu (sami zerknijcie na moje wcześniejsze <wpisy>), dopiero ostatnie miesiące przyniosły konkretne działania. Dzięki wspaniałym polonistkom, pracującym w różnych zakątkach kraju, efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Niemal dwadzieścia pomysłów na niebanalne lekcje gramatyki - jest się czym pochwalić.

Publikacja nie miałaby jednak szans ujrzeć światła dziennego już dziś, gdyby nie zaangażowanie Izabelli Bartol (jednej z uczestniczek projektu, autorki bloga <Polski z klasą>). To ona uporządkowała nasze pomysły, zebrała pliki i opublikowała kolorową, wyjątkową, pełna inspiracji książeczkę. Ogromne ukłony ślę również w kierunku pozostałych autorek. Każdy kolejny pomysł to inspiracja. Sami zobaczcie.

Powiem Wam, że warto było się spotkać (wirtualnie) i wspólnie opracować taki zbiór. To dowodzi, że nauczyciele potrafią współpracować i chętnie się od siebie uczą.

Gdybyście chcieli pobrać naszą publikację, znajdziecie ją <tu>. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcecie podzielić się wrażeniami i napisać do nas (autorów) kilka słów.

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Szkołach Prywatnych "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer, w którym ukazał się niniejszy artykuł. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Licencja CC-BY.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie