Tęczowy projekt

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gramatyka musi być nudna? Nic z tych rzeczy. Włączając kolory, kodowanie i wychodząc z ławek łatwo się przekonać, że pozornie nieatrakcyjne treści stają się ciekawe. Więcej! Uczniowie chcą się nimi bawić.

Bardzo lubię pracować metodą projektu. Wiem, nie pierwszy raz o tym piszę. Nic się jednak nie zmienia, więc warto wracać do tego, co sprawdzone. Od jakiegoś czasu jednak szczególna wartość maja dla mnie przedsięwzięcia realizowane we współpracy z nauczycielami z innych szkół. Jak to możliwe? To proste! Łączy nas eTwinning.

Podobnie stało się w przypadku działań zainicjowanych pod nazwą #tęczowaGramatyka. Choć przymiarki do takiej inicjatywy trwały już od jakiegoś czasu (sami zerknijcie na moje wcześniejsze <wpisy>), dopiero ostatnie miesiące przyniosły konkretne działania. Dzięki wspaniałym polonistkom, pracującym w różnych zakątkach kraju, efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Niemal dwadzieścia pomysłów na niebanalne lekcje gramatyki - jest się czym pochwalić.

Publikacja nie miałaby jednak szans ujrzeć światła dziennego już dziś, gdyby nie zaangażowanie Izabelli Bartol (jednej z uczestniczek projektu, autorki bloga <Polski z klasą>). To ona uporządkowała nasze pomysły, zebrała pliki i opublikowała kolorową, wyjątkową, pełna inspiracji książeczkę. Ogromne ukłony ślę również w kierunku pozostałych autorek. Każdy kolejny pomysł to inspiracja. Sami zobaczcie.

Powiem Wam, że warto było się spotkać (wirtualnie) i wspólnie opracować taki zbiór. To dowodzi, że nauczyciele potrafią współpracować i chętnie się od siebie uczą.

Gdybyście chcieli pobrać naszą publikację, znajdziecie ją <tu>. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcecie podzielić się wrażeniami i napisać do nas (autorów) kilka słów.

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Szkołach Prywatnych "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer, w którym ukazał się niniejszy artykuł. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Licencja CC-BY.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie