Tęczowy projekt

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gramatyka musi być nudna? Nic z tych rzeczy. Włączając kolory, kodowanie i wychodząc z ławek łatwo się przekonać, że pozornie nieatrakcyjne treści stają się ciekawe. Więcej! Uczniowie chcą się nimi bawić.

Bardzo lubię pracować metodą projektu. Wiem, nie pierwszy raz o tym piszę. Nic się jednak nie zmienia, więc warto wracać do tego, co sprawdzone. Od jakiegoś czasu jednak szczególna wartość maja dla mnie przedsięwzięcia realizowane we współpracy z nauczycielami z innych szkół. Jak to możliwe? To proste! Łączy nas eTwinning.

Podobnie stało się w przypadku działań zainicjowanych pod nazwą #tęczowaGramatyka. Choć przymiarki do takiej inicjatywy trwały już od jakiegoś czasu (sami zerknijcie na moje wcześniejsze <wpisy>), dopiero ostatnie miesiące przyniosły konkretne działania. Dzięki wspaniałym polonistkom, pracującym w różnych zakątkach kraju, efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Niemal dwadzieścia pomysłów na niebanalne lekcje gramatyki - jest się czym pochwalić.

Publikacja nie miałaby jednak szans ujrzeć światła dziennego już dziś, gdyby nie zaangażowanie Izabelli Bartol (jednej z uczestniczek projektu, autorki bloga <Polski z klasą>). To ona uporządkowała nasze pomysły, zebrała pliki i opublikowała kolorową, wyjątkową, pełna inspiracji książeczkę. Ogromne ukłony ślę również w kierunku pozostałych autorek. Każdy kolejny pomysł to inspiracja. Sami zobaczcie.

Powiem Wam, że warto było się spotkać (wirtualnie) i wspólnie opracować taki zbiór. To dowodzi, że nauczyciele potrafią współpracować i chętnie się od siebie uczą.

Gdybyście chcieli pobrać naszą publikację, znajdziecie ją <tu>. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcecie podzielić się wrażeniami i napisać do nas (autorów) kilka słów.

Notka o autorce: Joanna Krzemińska jest nauczycielką języka polskiego w Szkołach Prywatnych "Mikron" w Łodzi. Prowadzi własny blog edukacyjny Zakręcony Belfer, w którym ukazał się niniejszy artykuł. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Licencja CC-BY.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie