Klasowa orkiestra gra! Czyli o muzykowaniu w szkole

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zajęcia muzyczne w edukacji wczesnoszkolnej mają ogromną moc. Uczeń po każdych lekcjach odnosi swój mały sukces. Śpiewa piosenki, gra usłyszany rytm, rozpoznaje brzmienie instrumentów smyczkowych i je nazywa. Czy, aby przeprowadzić aktywne i ciekawe zajęcia muzyczne, trzeba być muzykiem? Nie!

Muzykować z uczniami może każdy nauczyciel. Należy tylko… poznać CHROMA NOTES. To amerykańska metoda kodowania kolorem wysokości dźwięku. Świetnie pokazuje, że muzyka i kodowanie „idą z sobą w parze”. Zapis nut na pięciolinii to ustalony kod, którym posługują się muzycy na całym świecie. Muzyka składa się z melodii i rytmu. Aby prawidłowo zagrać lub zaśpiewać, musimy umieć to odczytać. CHROMA NOTES bardzo ułatwia dzieciom tę naukę. Dzięki temu możemy świadomie i bez długiego przygotowywania się wspólnie muzykować, bawić „utworem i z utworem”, co jest bardzo ważne w rozwoju dziecka. Słuchanie aktywizuje, uspokaja, daje poczucie bezpieczeństwa, wywołuje radość. Dzieci muzykując uczą się wzajemnej tolerancji i odpowiedzialności. Ćwiczą spostrzegawczość, logikę - poprzez odczytywanie ustalonych kodów. Dzięki odpowiednim kolorowym partyturom, którym odpowiadają te same kolory bum bum rurek i dzwonków, potrafią zagrać proste melodie ludowe, znane dziecięce piosenki i… repertuar wielkich klasyków.

Ten oryginalny system notyfikacji i muzycznego kodowania sprawi, że z łatwością przygotujemy koncert, w którym wezmą udział wszyscy uczniowie. Występy klasowej orkiestry na pewno zachwycą rodziców, wywołają ogromną radość i pozytywne emocje. Metoda ta uczyni, że zajęcia muzyczne będą naprawdę na bardzo wysokim poziomie, a dzieci odczują pełną satysfakcję z muzykowania i wspólnego grania.

Zapraszam do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2024 w Warszawie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 23-24 marca 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP / Superbelfrzy Mini.

Partnerem głównym konferencji była firma Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, Fundacja Szkoła z Klasą & Asy Internetu, Learnetic, Moje Bambino, Nowa Era, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy, FAST Heroes, IT Edu.

Więcej informacji o konferencjach w zakładce Wydarzenia na edunews.pl.

 

Notka o autorce: Aleksandra Schoen-Kamińska jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 6 w Pile. Wielkopolski Nauczyciel Roku 2017, współautorka scenariuszy i trener ścieżki muzycznej CyfrowieDJe w programie #Superkoderzy. Prowadzi stronę Klikankowo, z interaktywnymi pomocami dla klas młodszych. Szkoli nauczycieli z zakresu wykorzystywania nowoczesnych technologii i tworzenia własnych, interaktywnych zasobów. W latach 2018, 2019, 2020 i 2021 na liście STU SPRUC (lista osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce). Należy do społeczności Superbelfrzy RP oraz aktywnie działa w grupie FB SuperbelfrzyMini.

 

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie