Edukacyjna r-e-wolucja nadchodzi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneEdukacja nie może dziś stać w miejscu. Tradycyjne systemy edukacji, które powstały dla zaspokojenia potrzeb społeczeństw epoki przemysłowej, muszą przestawić się na nowe tory i dopasować do potrzeb społeczeństwa i gospodarki epoki cyfrowej. Kształtowanie się innowacyjnego społeczeństwa XXI wieku zaczyna się w szkole. Ale aby to nastąpiło, szkoły muszą się zmienić.
 
W wielu raportach, poświęconych systemom edukacji i publikowanych na całym świecie, pojawia się opinia, że szkoły i system oświaty nie nadążają dziś za dynamicznymi zmianami w świecie. Część ekspertów zwraca uwagę na niedopasowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy (za dużo teorii, za mało praktycznej edukacji), wskazując, że pracodawcy nie potrzebują więcej robotników, lecz osób wszechstronnie wykształconych, zdolnych do adaptacji do ciągle zmieniających się warunków pracy, potrafiących posługiwać się nowoczesnymi narzędziami pracy. Inni zauważają niedostateczne wykorzystanie bogactwa nowych technologii w nauczaniu młodego człowieka, dla którego świat cyfrowych technologii jest naturalnym środowiskiem, w którym on funkcjonuje na co dzień. Wiele osób dostrzega, że system szkolny zmienia się za wolno, co może grozić w perspektywie kilkunastu lat jego rozpadem – zwłaszcza gdy pojawią się systemy kształcenia nieformalnego, konkurujące ze szkołami i oferujące kształcenie lepiej dopasowane do zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych. Wyzwania te dotyczą wszystkich systemów edukacji na świecie, także w Polsce.

Szkoła XXI wieku musi budować kompetencje niezbędne do działania we współczesnym społeczeństwie opartym na wiedzy, uczyć kreatywnego wykorzystywania nowych technologii, a jednocześnie myślenia, samodzielności w rozwiązywaniu problemów, podejmowania decyzji. Jak zatem zmienić szkołę informującą w szkołę przekazującą wiedzę? Jak rozpocząć edukacyjną (r)ewolucję?

Wydawnictwo Szkolne PWN, wydawca publikacji edukacyjnych przygotowało cykl konferencji, wspierających przekształcanie polskich szkół i ich adaptację  do zmieniającej się rzeczywistości. Konferencje pod hasłem Edukacyjna r-e-wolucja – nowa dydaktyka i nowe technologie w szkole adresowane do dyrektorów szkół i nauczycieli, przekażą praktyczną wiedzę na temat zastosowania innowacyjnych narzędzi ICT/TIK (Technologie Informacyjno-Komunikacyjne) w zarządzaniu szkołą i w warsztacie pracy nauczyciela.

Organizatorzy konferencji chcą tym samym pogłębić debatę na temat rozwoju systemu oświaty w Polsce, a także mają nadzieję, że konferencje zainspirują rady pedagogiczne do konkretnych działań.

Odbędą się one na przełomie kwietnia i maja 2010 roku w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Lublinie. Z konferencji poznańskiej zaplanowana jest transmisja on-line.

Sesje tematyczne poprowadzą m.in. psycholog Iwona Majewska-Opiełka, trener liderów, założycielka i główna postać Akademii Skutecznego Działania, Witold Kołodziejczyk, trener kadry kierowniczej oświaty i edukator programu Nowa Szkoła.

Nad cyklem spotkań patronat merytoryczny sprawuje miesięcznik Edukacja i Dialog, a patronat honorowy – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. Patronatem technologicznym cykl konferencji objęła firma VERX, natomiast portale edunews.pl i interklasa.pl są patronami medialnymi.

Swoim patronatem konferencje objął również Mazowiecki Kurator Oświaty, Wielkopolski Kurator Oświaty, Śląski Kurator Oświaty, ODN w Poznaniu, RODN „WOM” Katowice, Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Jako partnerzy swój udział potwierdzili: Microsoft, pwn.pl, SupermemoWorld, TransferLearningSolutions.

Serdecznie zapraszamy do udziału w konferencjach. Więcej informacji na stronie: www.uczyclatwiej.pl  


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie