Praca projektowa - nie tylko dla uczniów

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeśli jesteście w waszej szkole gronem na co dzień pracujących ze sobą nauczycieli, chcielibyście lepiej się poznać i spędzać czas nie tylko w szkole, poszukajcie ciekawego projektu i zrealizujcie go wspólnie. Z własnego doświadczenia proponuję i polecam projekty finansowane z programu Erasmus+.

W szkole, w której pracuję, decyzję o przystąpieniu do projektu podjęliśmy na początku września 2016 r. Do projektu zgłosiło się 12 nauczycieli. Tylko dwoje z nas miało doświadczenie z wcześniejszym udziałem w tego typu projektach i dlatego to oni zostali naszymi liderami. Z niezwykłą odpowiedzialnością, zaangażowaniem i poświęceniem prywatnego czasu koordynowali przebieg całego postępowania projektowego, wyznaczając nam zadania do zrealizowania. Duże wsparcie otrzymaliśmy również od dyrekcji szkoły, która pozytywnie zaopiniowała nasz wniosek i poparła inicjatywę doskonalenia własnych warsztatów pracy. Ostatecznie nasz projekt wyraźnie przyczynił się do podniesienia jakości pracy szkoły. Dumą napawa fakt, iż do programu w tym samym co my czasie aplikowało 615 szkół z całego kraju, a nasze liceum, jako jedyne liceum ogólnokształcące z całego Poznania, zakwalifikowało się do projektu. Złożony przez nas wniosek uzyskał łącznie 90 punktów na 100 możliwych.

Pracy przy projekcie był ogrom, ale i cel był warty działania: wyjazd na dwutygodniowe kursy językowe i metodyczne w Europie, finansowane ze środków unijnych. Z listy dostępnych kursów wybrałam intensywny kurs nauki języka angielskiego na Malcie. Program oferuje wiele form zakwaterowania, ja postanowiłam zamieszkać u rodziny. Zarówno wybór miejsca jak i zamieszkania uważam za strzał w dziesiątkę. Malta jest bardzo malowniczym, obfitującym w zabytki i przyjaznym dla turystów krajem. A wspólne zamieszkanie z rodziną anglojęzyczną było dla mnie dodatkową praktyką językową i spowodowało przełamanie bariery językowej.

Do końca września 2017 r. większość z uczestników projektu zrealizowała już swoje kursy. Był to doskonały pretekst do rozpoczęcia podsumowań, spotkań towarzyskich (poza szkołą) całej grupy; oglądania zdjęć i filmów, wymiany opinii i spostrzeżeń.

Do tej pory uważałam, że nauczyciele w mojej szkole tworzą zgrany zespół, ale projekt Erasmus+ jeszcze bardziej ocieplił nasze relacje.

 

Notka o autorce: Dorota Koźlik jest nauczycielką w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczy ekonomii w praktyce, podstaw przedsiębiorczości i języka rosyjskiego.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie