Praca projektowa - nie tylko dla uczniów

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeśli jesteście w waszej szkole gronem na co dzień pracujących ze sobą nauczycieli, chcielibyście lepiej się poznać i spędzać czas nie tylko w szkole, poszukajcie ciekawego projektu i zrealizujcie go wspólnie. Z własnego doświadczenia proponuję i polecam projekty finansowane z programu Erasmus+.

W szkole, w której pracuję, decyzję o przystąpieniu do projektu podjęliśmy na początku września 2016 r. Do projektu zgłosiło się 12 nauczycieli. Tylko dwoje z nas miało doświadczenie z wcześniejszym udziałem w tego typu projektach i dlatego to oni zostali naszymi liderami. Z niezwykłą odpowiedzialnością, zaangażowaniem i poświęceniem prywatnego czasu koordynowali przebieg całego postępowania projektowego, wyznaczając nam zadania do zrealizowania. Duże wsparcie otrzymaliśmy również od dyrekcji szkoły, która pozytywnie zaopiniowała nasz wniosek i poparła inicjatywę doskonalenia własnych warsztatów pracy. Ostatecznie nasz projekt wyraźnie przyczynił się do podniesienia jakości pracy szkoły. Dumą napawa fakt, iż do programu w tym samym co my czasie aplikowało 615 szkół z całego kraju, a nasze liceum, jako jedyne liceum ogólnokształcące z całego Poznania, zakwalifikowało się do projektu. Złożony przez nas wniosek uzyskał łącznie 90 punktów na 100 możliwych.

Pracy przy projekcie był ogrom, ale i cel był warty działania: wyjazd na dwutygodniowe kursy językowe i metodyczne w Europie, finansowane ze środków unijnych. Z listy dostępnych kursów wybrałam intensywny kurs nauki języka angielskiego na Malcie. Program oferuje wiele form zakwaterowania, ja postanowiłam zamieszkać u rodziny. Zarówno wybór miejsca jak i zamieszkania uważam za strzał w dziesiątkę. Malta jest bardzo malowniczym, obfitującym w zabytki i przyjaznym dla turystów krajem. A wspólne zamieszkanie z rodziną anglojęzyczną było dla mnie dodatkową praktyką językową i spowodowało przełamanie bariery językowej.

Do końca września 2017 r. większość z uczestników projektu zrealizowała już swoje kursy. Był to doskonały pretekst do rozpoczęcia podsumowań, spotkań towarzyskich (poza szkołą) całej grupy; oglądania zdjęć i filmów, wymiany opinii i spostrzeżeń.

Do tej pory uważałam, że nauczyciele w mojej szkole tworzą zgrany zespół, ale projekt Erasmus+ jeszcze bardziej ocieplił nasze relacje.

 

Notka o autorce: Dorota Koźlik jest nauczycielką w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczy ekonomii w praktyce, podstaw przedsiębiorczości i języka rosyjskiego.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie