Szkolni liderzy edukacji zdalnej na start!

fot. Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak prowadzić efektywną i atrakcyjną edukację zdalną w szkole podstawowej? Czy to możliwe, aby nie zgubić się w labiryncie narzędzi, programów i aplikacji? Jak wzmocnić kompetencje liderskie i skutecznie przekazywać wiedzę innym członkom i członkiniom rady pedagogicznej? Edukacja zdalna potrzebuje ludzi aktywnych, dynamicznych i głodnych wiedzy! To dlatego Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog zaprasza nauczycieli i nauczycielki ze szkół podstawowych na cykl bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów, w ramach projektu “Szkolni liderzy edukacji zdalnej”. Kurs pomoże stworzyć zespoły eksperckie – które staną się wsparciem dla całej szkolnej kadry. Rekrutacja wystartowała 30 listopada br.

Do udziału w ogólnopolskim projekcie "Szkolni liderzy edukacji zdalnej" mogą zgłosić się dwu lub trzyosobowe zespoły nauczycielskie ze szkół, które znajdują się w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Zadaniem teamu będzie doskonalenie umiejętności i zdobycie nowych kompetencji, a to wszystko, aby stać się wsparciem i motorem do działania dla reszty nauczycieli i nauczycielek z danej szkoły podstawowej. Niezależnie od tego, czy grupa czuje, że jest na poziomie master, czy wciąż szuka idealnego środowiska pracy – szkolenie jest zaprojektowane tak, aby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby i nauczyć wdrażania narzędzi TIK w edukacji zdalnej.

Przede wszystkim jakość i komfort pracy

"Zależy nam, aby każda osoba na szkoleniu czuła się swobodnie i bezpiecznie. Spokojnie przeprowadzimy przez narzędzia i zasoby, nauczymy jak dynamicznie i atrakcyjnie prowadzić nie tylko lekcje dla uczniów i uczennic, ale też spotkania szkoleniowe dla rady pedagogicznej. Zamiast przytłoczyć ilością, mamy nadzieję zainspirować jakością projektu Szkolni liderzy edukacji zdalnej" – mówi Barbara Krywoszejew, wiceprezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog.

To właśnie dlatego spotkania, podzielone na moduły tematyczne, będą odbywać się online, w kameralnych grupach – dzięki czemu praca pod okiem trenerów przebiegnie w komfortowych warunkach. Szkolni eksperci uporządkują praktyczną wiedzę, przećwiczą nowe umiejętności i zaprojektują idealne dla siebie ścieżki rozwoju.

Merytorycznie i praktycznie

Planując nauczanie na odległość trzeba nie tylko dynamicznie reagować na zmieniającą się rzeczywistość i ciągle doskonalić umiejętności, ale także przeprojektować dotychczasowe schematy działania. Udział w projekcie pomoże w odwróceniu myślenia o tym, jak odpowiadać na potrzeby uczniów i uczennic i motywująco oceniać ich prace. W ramach podstawowych modułów kursu zespoły nauczą się efektywnie łączyć środowisko pracy z bogactwem e-zasobów, podzielą doświadczeniem i uporządkują wiedzę. Dla najbardziej wymagających, Cyfrowy Dialog przygotował także dodatkowe moduły, które podpowiedzą, jak zadbać o dobrostan i higienę pracy w warunkach cyfrowych przetestują najlepsze narzędzia dla osób ze specjalnymi potrzebami i sprawdzą, jak skutecznie współpracować z radą pedagogiczną.

Aby zgłosić się do projektu "Szkolni liderzy edukacji zdalnej" należy wypełnić formularz zgłoszeniowy: https://bit.ly/33lMOwR

Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog działa od 2016 r. i tworzy je grupa współpracujących ze sobą edukatorek i edukatorów, w większości czynnych i doświadczonych nauczycieli. Głównym celem Stowarzyszenia jest poprawa jakości i efektywności systemu edukacji poprzez upowszechnianie edukacji medialnej i cyfrowej, nowych technologii i innowacyjnych metod w nowoczesnym podejściu do edukacji oraz wspieranie nauczycieli i edukatorów w ich codziennych wyzwaniach. Stowarzyszenie promuje ideę uczenia się przez całe życie, edukacji poszerzającej horyzonty, która wykorzystuje narzędzia cyfrowe dla poprawienia jakości procesu nauczania i uczenia się. Zawsze w tym procesie na pierwszym planie stawiając relacje i człowieka – niezależnie od jego wieku. Projekty realizowane i współrealizowane przez Cyfrowy Dialog to m.in. Zaprogramuj Przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Informatyka bez granic, Amazon STEM Kindloteka, Centralny Dom Technologii (zakończony), Szkolni liderzy edukacji zdalnej.

(Źródło: Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie