Schoolovision, czyli o europejskim uczniowskim śpiewaniu

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współpraca na poziomie europejskim otwiera szkołom, nauczycielom i uczniom szerokie możliwości – dobrze, że coraz więcej placówek włącza się w różne działania realizowane w ramach programu Erasmus Plus czy e-Twinning. Warto pokazywać ich sukcesy, aby tym samym zachęcać kolejne szkoły do udziału w projektach europejskich i nawiązywania bieżącej współpracy z zagranicznymi szkołami i instytucjami edukacyjnymi.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Bogatyni, tzw. „Jedynka”, to placówka, która na co dzień wykorzystuje potencjał i kreatywność dzieci i nauczycieli, to miejsce znane w Europie, dzięki zdobytym odznakom od lat szczyci się tytułem Szkoły E-twinning. Od samego początku Jedynka uczestniczy w projekcie Schoolovision, który jest realizowany od 2009 roku w ramach programu eTwinning, także od początku koordynatorem tegoż projektu jest wicedyrektor szkoły – Pan Marek Fularz.

Ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu projektowym www.schoolovision.eu. Nazwa oraz idea projektu bazują na konkursie piosenki Eurowizji. Uczniowie i nauczyciele każdej ze szkół uczestniczących w projekcie wybierają i przydzielają punkty podobnie, jak w dorosłym konkursie. Również głosowanie wygląda podobnie. W dzień przed finałem konkursu, szkoły uczestniczą w wideokonferencji, podczas której ogłaszają swój werdykt.

Projekt zdobył wiele krajowych i europejskich odznak Quality Label oraz kilka nagród ogólnoeuropejskich (Global Junior Challenge, eLearning Award w 2010 roku, Medea Award w 2013 roku; dwukrotnie był nagradzany na europejskich konferencjach eTwinning, w 2010 roku w Sewilli oraz w Lizbonie w 2013 roku; Schoolovision zdobyło kilkanaście nagród w krajowych konkursach eTwinning w różnych krajach Unii Europejskiej).

W 2020 roku na podwalinach tegoż projektu narodził się Erasmus Plus „Schoolovision on tour”. Dzięki środkom pochodzącym z projektu uczniowie mogli spotkać się na żywo w swoich szkołach, a oprócz tego w naszej bogatyńskiej „Jedynce” odbyły się warsztaty hip-hopowe oraz raperskie - wokalne i muzyczne, dj-skie oraz beatboxowe, a także warsztaty filmowe.

W ramach realizacji programu Erasmus+ w naszej szkole przez tydzień nie było tradycyjnych zajęć, działaliśmy warsztatowo i projektowo. Efektem wspólnej pracy jest utwór rap-beatbox, który reprezentował naszą placówkę w tegorocznej edycji konkursu #Schoolovision on tour. Utwór jest wyrazem protestu młodych ludzi przeciwko wojnie w Ukrainie i próbą wsparcia kolegów i koleżanek z Ukrainy, których obecnie też gościmy w naszym mieście i szkole.

Nasza piosenka, do której klip także nakręcili nasi uczniowie, zajęła 4 miejsce spośród 31 uczestników tegorocznej edycji. Oto nasz utwór:

Zobaczmy, jak podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH o projekcie opowiadały nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni:

*** 

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Marta Bodziony jest od 2015 roku dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. Z zawodu nauczyciel języka polskiego, ponadto ukończyła studia podyplomowe z zarządzania oświatą oraz na kierunku „Diagnoza kliniczna i psychoterapia”. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie