Czas na n@ukę - KNO na piątkę!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningTych, którzy skorzystali z nauki na odległość, nie trzeba już przekonywać. Kształcenie na odległość (KNO) warto promować, warto wdrażać i warto z niego korzystać. Uczyć się należy, a jak jeszcze można robić to nie wychodząc z domu, to lepszej możliwości być nie może.
 
  
Rożne osoby preferują różne formy nauki. Kształcenie na odległość sprawia, że każdy uczy się tak jak lubi i wtedy kiedy lubi. Dzięki takiej swobodzie, która umożliwia zindywidualizowanie ścieżki kształcenia, efektywność uczenia się wzrasta. 

Nauka dostępna dla wszystkich
Na kształceniu na odległość zyskują przede wszystkim ci, którzy w przypadku stacjonarnej formy nauki napotkaliby wiele trudności. Mowa przede wszystkim o niepełnosprawnych, którzy dzięki możliwości zdalnej nauki przełamują bariery społeczne. Także rodzice małych dzieci chętnie korzystają z KNO, bowiem cenią sobie możliwość uczenia się w dogodnym czasie. Aby jednak nauka miała sens, niezbędna jest kontrola nauczyciela.

„Brak stałej i silnej motywacji do nauki w systemie KNO jest najczęstszą przyczyną rezygnacji i porzucenia nauki.” – twierdzi Bogdan Skotnicki – nauczyciel w systemie KNO.

KNO szansą na samorozwój
Dzięki konieczności korzystania z nowoczesnych technologii uczestnicy KNO rozwijają także dodatkowe umiejętności związane z obsługą aplikacji internetowych. Biegła obsługa komputera do zysk zarówno dla uczących się, jak i nauczających.

„Ze względu na ograniczoną bezpośrednią komunikację z uczniem, w kształceniu na odległość nauczyciel powinien posiadać nowe kompetencje, odnoszące się do umiejętności aktywizowania i motywowania swoich uczniów, formułowania precyzyjnych komunikatów pisemnych, wykorzystywania różnych sposobów komunikacji elektronicznej: poczta elektroniczna, fora dyskusyjne, czat.” – informuje Bogdan Skotnicki. 

Nauka w trybie zdalnym mobilizuje do korzystania z zasobów sieci oraz zachęca do prowadzenia aktywnej komunikacji nie tylko z nauczycielem, ale także innymi uczestnikami za pomocą poczty elektronicznej, czatu czy innych połączeń internetowych wykorzystujących dźwięk i obraz. 
 
KOWEZiU 
 
(Źródło: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej)  

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie