Praktyczne podejście do rozwoju kompetencji XXI wieku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Każdego dnia podejmujemy dziesiątki, setki, a nawet tysiące małych i większych decyzji. Niektóre to wybory typu albo-albo, gdzie zakres opcji jest ograniczony, inne zaś wymagają wzięcia pod uwagę wielu czynników – innych osób i okoliczności, emocji, miejsca, czasu czy potencjalnych konsekwencji. Skutecznemu, ale też korzystnemu dla własnego samopoczucia, działaniu we współczesnym świecie sprzyja kształtowanie kompetencji, które przygotowują do pracy w elastycznych warunkach, w różnorodnym zespole oraz w obliczu nowych, trudnych do przewidzenia wyzwań.

O tym, że to cenione i ważne kompetencje, świadczą pracodawcy, którzy oczekują od kandydatów umiejętności krytycznego myślenia, kreatywnego podejścia do problemów, gotowości do konstruktywnej komunikacji oraz współpracy. Dla osób zainteresowanych rozwijaniem tych umiejętności wśród uczniów oraz poszukujących praktycznych narzędzi wspierających młodzież w rozwoju, Fundacja Think! przygotowała bezpłatny kurs e-learningowy Praktycznie o 4K – jak rozwijać kompetencje 4K w pracy projektowej?.

Kurs online – skuteczne narzędzia w pracy dydaktycznej

Kurs powstał z myślą o edukatorach, którzy chcą wzbogacić swoje metody nauczania, oraz szukają nowych materiałów i wskazówek, jak skuteczniej angażować uczennice i uczniów w proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Materiał został opracowany przez specjalistów i praktyków – Dorotę Uchwat-Zaród oraz Marcina Zaróda. Kurs składa się z materiałów wideo, interaktywnych ćwiczeń oraz tekstów, a także zawiera karty pracy gotowe do pobrania i wykorzystania na zajęciach.

Po ukończeniu kursu:

  • Wyjaśnisz, jakie cztery umiejętności zaliczamy do 4K edukacji.
  • Rozróżnisz fakty i mity dotyczące umiejętności 4K oraz stosowania metody projektowej.
  • Uzasadnisz znaczenie rozwijania w szkole kompetencji miękkich, w tym 4K.
  • Wymienisz i zastosujesz 9 etapów procesu projektowego (9P).
  • Będziesz moderować i facylitować pracę uczniów metodą projektów 20Time.

Jak skorzystać z kursu?

Skorzystanie z kursu jest niezwykle proste! Oto kilka kroków, które pozwolą Ci natychmiast rozpocząć naukę:

  1. Odwiedź stronę Fundacji Think!: https://think.org.pl/kurs-praktycznie-o-4-k/
  2. Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do kursu – proces rejestracji jest szybki i intuicyjny. Po zarejestrowaniu się przejdź do kursu.
  3. Pracuj w swoim tempie – materiały są dostępne online, co pozwala na elastyczne dostosowanie nauki do własnych możliwości czasowych.
  4. Wykorzystaj dostępne zasoby – pobierz karty pracy, obejrzyj materiały wideo i wykorzystaj interaktywne ćwiczenia na swoich lekcjach.

 

Publikacja jest częścią projektu IMPACT MAKERS, realizowanego przez Fundację Think! dzięki środkom finansowym firmy Hewlett Packard i Fundacji Hewlett Packard w ramach międzynarodowego programu Digital Equity Accelerator.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie