Szafka wirtualna prawdę o Tobie powie

fot. Marta Florkiewicz-Borkowska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pierwsze lekcje to czas spotkań z koleżankami, kolegami i nauczycielami. Dwa miesiące to wbrew pozorom bardzo dużo czasu i przez ten czas mogliśmy wszyscy się zmienić a już na pewno bogatsi jesteśmy o nowe doświadczenia i przeżycia. Warto podzielić się tymi przeżyciami i doświadczeniami. Warto podzielić się kawałkiem siebie. Dlatego prezentuję pomysł na szafkę online.

Kilka dni temu miałam okazję zupełnie przypadkiem uczestniczyć w webinarze, w którym amerykańscy nauczyciele dzielili się swoimi pomysłami na swoje pierwsze lekcje przedmiotowe z uczniami. Szczególnie zainteresował mnie pomysł Amy Kirshen, która podzieliła się z uczestnikami szablonem na stworzenie z uczniami i uczennicami swojej spersonalizowanej szafki online. Od razu przed moimi oczami pojawiły się korzyści językowe, powtórka słownictwa, proste budowanie zdań, ale także zadawanie pytań i użycie spójnika „denn”. Postanowiłam dostosować oryginalny szablon do potrzeb własnych i stworzyłam swoją wersję szafki z wykorzystaniem awatara z aplikacji Bitmoji.

Tutaj możecie znaleźć mój dostosowany szablon wstawiony do prezentacji Google Slides – który świetnie nadaje się do współpracy i rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów i uczennic. Pamiętajcie, aby utworzyć kopię. Możecie ją zremiksować do potrzeb własnych – fajnie, jeśli podacie źródło inspiracji. Każdy może pracować na swoim slajdzie, korzystając z inspiracji zaproponowanych przez nauczyciela i w ten sposób tworzymy naszą klasową szatnię online. Później uczniowie mogą się zaprezentować a my językowcy mamy świetny materiał na kilka lekcji powtórkowych i nie tylko. Takie szafki możemy też wydrukować i uczniowie mogą wycinać i przyklejać elementy na przykład z gazet, co daje nam świetny materiał na gazetkę ścienną.

W prezentacji znajdziecie także linki do strony, dzięki której usuniemy tło oraz do stronki umożliwiającej nagranie głosowe, które uczniowie również mogą dodać do swojej wirtualnej szafki.

Oczywiście pusta szafka wirtualna świetnie się nada także jako szablon do Genially. Świetnie też możemy wykorzystać pracując na platformie Nearpod i osadzając pustą szafkę jako tło do aktywności Draw It.

Praca na slajdach na dysku Google czy też na dysku OneDrive wydaje mi się jednak najkorzystniejszą i najfajniejszą opcją.

Zachęcam Was do kreatywnego działania z uczniami i uczennicami. Podczas takich aktywności dowiadujemy się o sobie nawzajem dużo więcej.

Podoba się? Podziel się z innymi.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie