Edukacja z akceleratorami

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współczesna edukacja stoi przed wyzwaniem dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się świata technologii i informacji. Nauczyciele poszukują narzędzi, które nie tylko ułatwią przekazywanie wiedzy, ale także zwiększą efektywność nauczania oraz zaangażowanie uczniów. W odpowiedzi na te potrzeby, Microsoft wprowadził Akceleratory nauki – zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, mających na celu wsparcie zarówno nauczycieli, jak i uczniów w procesie edukacyjnym.

Czym są akceleratory nauki?

To kategoria narzędzi edukacyjnych dostępnych w ramach Microsoft 365 Education, zaprojektowanych w celu wspierania kluczowych umiejętności uczniów oraz ułatwienia pracy nauczycieli. Dzięki integracji z platformą Microsoft Teams, narzędzia te oferują spersonalizowane wsparcie w nauce, umożliwiając monitorowanie postępów uczniów i dostosowywanie materiałów do ich indywidualnych potrzeb.

Kluczowe narzędzia:

  1. Postępy w czytaniu. Narzędzie wspierające rozwój płynności czytania, umożliwiające uczniom nagrywanie własnego czytania i otrzymywanie natychmiastowej informacji zwrotnej. Nauczyciele mogą śledzić postępy uczniów i identyfikować obszary wymagające dodatkowej uwagi.
  2. Postęp wyszukiwania. Aplikacja ucząca uczniów efektywnego formułowania zapytań oraz oceny wyników wyszukiwania, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego zdobywania informacji. 
  3. Postępy prelegenta. Narzędzie pomagające uczniom doskonalić umiejętności przemawiania publicznego, oferujące ćwiczenia i informacje zwrotne w celu zwiększenia pewności siebie i skuteczności komunikacji.
  4. Postępy w matematyce. Funkcja umożliwiająca nauczycielom tworzenie zadań matematycznych, które automatycznie dostosowują się do poziomu ucznia, wspierając rozwój umiejętności matematycznych.

Korzyści z wykorzystania Akceleratorów 

  • Personalizacja nauczania. Dzięki analizie danych i zastosowaniu AI, narzędzia te dostosowują materiały edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów, co zwiększa efektywność nauki.
  • Oszczędność czasu dla nauczycieli. Automatyzacja procesów oceniania i monitorowania postępów pozwala nauczycielom skupić się na bezpośredniej pracy z uczniami.
  • Rozwój kluczowych kompetencji. Narzędzia wspierają rozwój umiejętności niezbędnych w XXI wieku, takich jak krytyczne myślenie, efektywne wyszukiwanie informacji czy kompetencje komunikacyjne.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Akceleratory nauki mogą wspierać proces nauczania i uczenia się, zachęcam do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI 2024:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking, ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie