Godzina Kodowania 2017

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Na całym świecie trwa od wczoraj Tydzień Edukacji Informatycznej, którego główną inicjatywą jest Godzina Kodowania, trwająca faktycznie cały rok 7/24. W tym roku ten tydzień przypada na okres 4-10 grudnia. Ta inicjatywa nie jest ograniczona tylko do szkół, może w niej brać udział każdy, w każdym wieku. Do tego nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne czy też w zakresie programowania.

Godzina Kodowania, a w jej ramach godzinne łamigłówki i kursy, jak i propozycje partnerów (np. Akademii Khana, Microsoft, Disney), to znakomite "łagodne" wprowadzenie do informatyki - podejmowane przez dziesiątki tysięcy uczniów i nauczycieli na całym świecie. To znakomita baza dla dalszego kształcenia informatycznego, w tym również większej specjalizacji w ramach dodatkowych form. O popularności tej akcji w Polsce świadczą statystyki - w 2016 roku w Godzinie Kodowania w grudniu uczestniczyło ponad 158 tys. osób (ponad 265 tys. sesji), a w całym roku ponad 584 tysiące.

Polska strona akcji dostępna jest na stronie: http://godzinakodowania.pl/. Planując zajęcia z uczniami w grudniu, prosimy uwzględnić duży ruch na stronach łamigłówek, reakcja aplikacji może być spowolniona.

Mottem inicjatywy Godzina Kodowania jest: Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki (Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania). Staraniem środowiska informatyków związanych z edukacją, dzięki nowej podstawie programowej, to przesłanie jest już realizowane we wszystkich polskich szkołach, z wszystkimi uczniami. Godzina Kodowania dostarcza natomiast środowisk ułatwiających pierwsze kroki w tym kierunku, jak i dalsze kroki na bardziej zaawansowanym poziomie.

Na stronie: http://godzinakodowania.pl/ można znaleźć informacje, w jaki sposób można dołączyć do akcji.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie