- 161. Anty-Czarnek A.D. 2015
- (Opinie)
- ... oświatowym będą niezbędne. Sugerowane przeze mnie ograniczanie sztywnego gorsetu rozwiązań krępujących system oświaty, w dużej mierze musi polegać na uproszczeniu przepisów i ograniczeniu rozległości materii, ...
- Utworzone: 27-06-2021
- 162. Czarn(k)a noc w polskiej edukacji
- (Opinie)
- Mamy obecnie w rodzimej edukacji trzy porządki. Pierwszy buduje minister Czarnek. Jego kolejne posunięcia konsekwentnie prowadzą do nadania polskiej szkole narodowo-patriotyczno-katolickiego wyrazu. Jest ...
- Utworzone: 18-06-2021
- 163. Szkoła zdalnie sterowana
- (Opinie)
- Jeśli do tej pory uważaliśmy, że szkoły wykazują zbyt mało inicjatywy, bo dyrektorzy „nic nie mogą”, to wkrótce może się okazać, że będzie jeszcze gorzej… Plany rządowe wobec oświaty zakładają dalsze zmiany ...
- Utworzone: 13-06-2021
- 164. Pomóżmy dzieciom narodzonym (w latach 2004-2005)!
- (Dyskusje)
- Mało jest kwestii tak ważnych dla społeczeństwa podczas pandemii, jak stan powszechnej edukacji. Na razie tylko domyślamy się skali negatywnych skutków zdalnej nauki i długotrwałej izolacji młodych ludzi, ...
- Utworzone: 25-04-2021
- 165. Powrót do szkoły, czyli… do czego?
- (Dyskusje)
- Zorganizowana 17 kwietnia przez Społeczne Towarzystwo Oświatowe telekonferencja pn. „Głowa w koronie”, poświęcona kondycji psychicznej uczniów po roku od wybuchu pandemii, miała doskonały timing. Z ostatnich ...
- Utworzone: 19-04-2021
- 166. Usługi publiczne w kryzysie - edukacja do zmiany
- (Badania)
- Zmiana programu nauczania - tymczasowe zredukowanie obowiązkowego programu nauczania do niezbędnych treści. Monitorowanie na poziomie centralnym problemów związanych ze zdalną edukacją i sytuacji uczniów, ...
- Utworzone: 13-04-2021
- 167. Kierunki rozwoju polskiej edukacji
- (Przyszłość edukacji)
- Krajowy Plan Odbudowy, Umowa Partnerstwa i powiązane z nią programy krajowe oraz regionalne wyznaczą główne kierunki rozwoju Polski na najbliższe lata i zapewnią środki na ich realizację. Edukacja to obszar ...
- Utworzone: 08-04-2021
- 168. Dlaczego nie dyskutujemy? I kiedy?
- (Opinie)
- Od dłuższego czasu nurtuje mnie pytanie, dlaczego nie dyskutujemy*. Pytanie rodzi się w odniesieniu do edukacji i środowiska akademickiego. Obie sfery teoretycznie rzecz biorąc powinny być wypełnione dialogami, ...
- Utworzone: 07-04-2021
- 169. Panorama wyzwań szkolnych - dla rodziców i nauczycieli
- (Opinie)
- Szanowni Państwo! Podczas spotkania z rodzicami przyszłych uczniów STO na Bemowie lub nauczycielami aplikującymi o pracę zazwyczaj staram się zaprezentować dorobek naszej szkoły. Jak najszerzej i nie bez ...
- Utworzone: 06-04-2021
- 170. Ku pokrzepieniu?
- (Opinie)
- Rozumiem, że człowiek zaangażowany w swoją pracę potrzebuje poczucia jej sensu. To chyba najnaturalniejsza ludzka potrzeba wyższa – nadanie celu swojemu istnieniu poprzez działanie. Problem zaczyna się ...
- Utworzone: 10-02-2021
- 171. W edukacji warto zmieniać to, na co mamy wpływ
- (Projekty edukacyjne)
- ... jedynie wysokiej jakości, publiczny, bezpłatny system oświaty” – piszą autorzy rekomendacji „PowerED. Jak przeciwdziałać wykluczeniom w edukacji?”. W powstanie dokumentu zaangażowanych było ponad 40 ekspertów ...
- Utworzone: 05-02-2021
- 172. Pewna wizja edukacji w przyszłości
- (Przyszłość edukacji)
- Wyobraźcie sobie przyszłość, wymarzoną, nawet utopijną, w której cel Waszych działań jest zrealizowany. Jak taka przyszłość by wyglądała? Czym by się różniła od dzisiejszej rzeczywistości? Poniższa wizja ...
- Utworzone: 02-02-2021
- 173. Pandemia to… reforma oświaty. Wykorzystajmy to!
- (Opinie)
- Chcę Państwa przekonać do myślenia o szkolnych zmianach wywołanych pandemią, jako o nowym etapie toczącej się bez końca reformy systemu oświaty. Jestem za tym, aby wykorzystać doświadczenie, jestem przeciw ...
- Utworzone: 19-01-2021
- 174. Polska edukacja w czasie i po pandemii - problemy, zaniechania i pytania
- (Przyszłość edukacji)
- Edukacja to jedna z dziedzin życia społecznego, które pandemia COVID-19 dotknęła najmocniej. To – obok ochrony zdrowia – najważniejsza usługa publiczna, dlatego powinna znaleźć się na liście priorytetów ...
- Utworzone: 10-01-2021
- 175. To był rok…
- (Opinie)
- Zapewne większość z nas pożegna 2020 rok z ulgą. Dla edukacji był (nadal jest) to czas trudny, choć także pełen doświadczeń, które mimo wszystko mogą przynieść edukacyjne korzyści dla nauczycieli i uczniów. ...
- Utworzone: 01-01-2021
- 176. Czy można polubić szkołę? (1)
- (Szkoły)
- Może to i dziwny temat w czasach zdalnego nauczania, które zorganizowanej edukacji niezbyt służy, ale lada moment rozpocznie się rok 2021, a wraz z nim zaświta nowa nadzieja. Wszystkim zatem, którzy myślą ...
- Utworzone: 31-12-2020
- 177. Ja uczę (się), ty uczysz (się), my uczymy (się)
- (Opinie)
- Gdyby… Gdyby jakaś pozaziemska inteligencja, załóżmy, zaczęła przyglądać się naszym czasom… Gdyby zbadała np. rozwój rozrywki w TV, od 1-2 programów, nadawanych kilka godzin dziennie, do wielości platform ...
- Utworzone: 18-12-2020
- 178. Wyniki czwartoklasistów w TIMSS 2019
- (Badania)
- Polscy uczniowie klas czwartych w Międzynarodowym Badaniu Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych (TIMSS) 2019 zajęli 26. miejsce w matematyce i 16 w przyrodzie. Są to wyniki gorsze niż w edycji ...
- Utworzone: 13-12-2020
- 179. Od amerykańskich wyborów do najważniejszej misji polskiej szkoły
- (Opinie)
- Podobno nic nie poprawia humoru bardziej, niż świadomość, że ktoś inny ma gorzej. Albo chociaż równie źle. I ja nie jestem wolny od tej ludzkiej słabostki. Dlatego śledząc amerykańską walkę o prezydenturę ...
- Utworzone: 15-11-2020
- 180. Zazmienić - czy i jakie zmiany edukacyjne na uczelniach mogą wspierać edukację?
- (Uczelnie)
- Żyjemy w czasach trzeciej rewolucji technologicznej i bardzo głębokich zmian społecznych, w czasach szybkiej ewolucji komunikacji i kontaktów oraz bardzo szybko powiększającej się pamięci zewnętrznej. ...
- Utworzone: 22-10-2020
Ostatnie komentarze