Informacja zwrotna - podsumowanie roku szkolnego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dostałam od profesora Jana Potworowskiego krótkie opinie dziewięciolatków ze szkoły angielskiej o ich pracy i osiągnięciach w tym roku szkolnym. Pomyślałam, jak byłoby to dobre, gdyby każdy uczeń u nas kończył rok szkolny taką refleksją. Byłoby to korzystne zarówno dla ucznia, jak i dla nauczyciela, który mógłby dowiedzieć się co było w ciągu roku dobre dla ucznia.fot. Fotolia.com

Informacja zwrotna dziewięciolatków pod koniec roku szkolnego 2015 (wolne tłumaczenie z oryginałów):

A.

Jestem naprawdę dumna z pisania opowiadań, listów i tekstów o faktach, a myślałam, że to będzie nudne. Okazało się, że to była zabawa. Gdy pisze się opowiadania, to można użyć wszystkie swoje pomysły i wyobraźnię, zrobić fantastyczną historię. Cieszył mnie projekt "Lasy Tropikalne" ponieważ dowiedziałam się, że nie powinniśmy marnować papieru i jakie jedzenie warto kupować (które ma znak sprawiedliwego handlu). Jasmin

B.

Jestem pewny siebie w angielskim i matmie. Piszę lepsze opowiadania i sprawniej rozwiązuję zadania dotyczące rozliczeń pieniężnych. Byłem zadowolony z lekcji muzyki i WF, bo tam mogłem próbować nowych rzeczy. Nauka jest interesująca, ponieważ można się dowiedzieć, jak pomóc naszej planecie. W tym roku jestem dumny z mojego uczenia się języka angielskiego. W języku francuskim szło mi trudniej, ale spróbuję się nauczyć i zapamiętać słowa. Harry

C.

W tym roku:

  • Podobała mi się gimnastyka na lekcjach WF
  • Lepiej piszę opowiadania. Przedtem nie używałem przymiotników.
  • Teraz jestem pewny, jak rysować wykresy
  • Poznałem twórczość Williama Morrisa, malował niesamowite obrazy, było to bardzo interesujące.
  • Jestem bardzo dumny z moich osiągnięć w matmie, bo teraz wiem więcej niż wcześniej
  • Jestem również bardzo zadowolony z poznania mitów greckich, które są ekscytujące i zabawne. Kevin

D.

W tym roku poprawiłem się w arytmetyce. Również mam lepsze wyniki z WF. Dwa lata temu też byłem dobry w gimnastyce, ale potem upadłem, mocno się zraniłem i wtedy straciłem zaufanie. Teraz moja pewność wróciła. Jestem naprawdę zadowolony z nauki przyrody, szczególnie z tego co dowiedziałem się o siedliskach zwierząt. Ahmed

E.

W tym roku bardzo polubiłem sport. Również bardzo lubiłem nauczycielki, które prowadziły naszą klasę, one ciężko pracowały ze mną i dla innych. Jestem bardzo dumny, że poprawiłem się w matematyce, a także w pisaniu ręcznym piórem. Mamy nadzieję, że się polepszę we wszystkich przedmiotach i będę mógł uczyć się w liceum Wilsona i potem zostanę inżynierem lub doktorem. Z niecierpliwością czekam na znaczną poprawę moich wyników. Kocham uczyć się o symetriach, ponieważ to jest bardzo trudne, ale też zabawne. Wspaniale było na wycieczce do British Museum. W klasie IV było mi bardzo dobrze. Harosham

Notka o autorce: Danuta Sterna – matematyczka, pracowniczka naukowo-dydaktyczna Politechniki Warszawskiej (1974-1986), od 1990 roku nauczycielka matematyki w szkołach publicznych i niepublicznych, autorka publikacji dla nauczycieli i materiałów metodycznych, trenerka programu Szkoła Ucząca Się, kierowniczka Akademii SUS prowadzącej szkolenia dla nauczycieli, autorka książki „Ocenianie kształtujące w praktyce”. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl.

Przeczytaj więcej na temat oceniania w szkole: 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie