Co czytać w sieci? InformED

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Internet jest pełny wartościowych serwisów edukacyjnych, które warto śledzić, jeśli jesteśmy poważnie zainteresowani edukacją. Dobrze byłoby choć trochę znać języki obce (zwłaszcza angielski). Ale, nawet jeśli nie znamy – dla chcącego nic trudnego – możemy użyć Google Translate i mniej więcej zrozumiemy sens artykułu. Dlatego w Edunews.pl zaczynamy taki cykl – będziemy rekomendować odwiedziny w różnych serwisach, w których pojawiają się ciekawe opracowania.

Na początek serwis australijski, mało zapewne znany w Polsce: InformED, który prowadzony jest przez platformę e-learningową Open Colleges. Wystartował w 2012 roku i jest zbiorem interesujących opracowań na temat przemian we współczesnej edukacji. Dla umysłów ciekawych i chętnych do poszukiwania nowych impulsów oraz pomysłów na działania edukacyjne. Tematyka jest dość szeroka – od samouczenia się, przez edukację cyfrową, psychologię edukacyjną do rynku pracy.

Oto przegląd kilku interesujących tematów:

Czy czat-boty zrewolucjonizują edukację? Być może już je spotkaliście w różnych serwisach. Czat-boty to forma sztucznej inteligencji, oprogramowanie, którego zadaniem jest wejść w interakcję z człowiekiem np. odwiedzającym stronę www. Komunikacja następuje tu drogą tekstową. Czat-boty zwróciły niedawno uwagę Billa Gatesa, który stwierdził, że mają one olbrzymi potencjał edukacyjny. Jego zdaniem czat-boty mogłyby pomagać studentom zrozumieć nawet najtrudniejsze dziedziny nauki. Mogą też występować w roli nauczyciela języka obcego. Sprawdzają się także w roli narzędzia wspierającego kursy online.

Sześć umiejętności, których nie zastąpi sztuczna inteligencja. To prawda, coraz więcej głosów ekspertów wskazuje, że roboty będą w coraz większym zakresie zastępować człowieka. To już się dzieje w przemyśle, ale i w usługach, roboty się rozpychają. Na szczęście (dla człowieka) jest jeszcze co najmniej sześć umiejętności, których będzie brakowało robotom: empatia, kreatywność, rozstrzyganie sporów, planowanie, umiejętności fizyczne i… co ciekawe – zarządzanie technologiami.

Osiem sposobów na pobudzenie twej kreatywności dzięki technologiom. Przyzwyczailiśmy się do biernego odbioru technologii – oglądamy filmiki, czytamy wiadomości, a tymczasem – zwłaszcza w urządzeniach mobilnych – czekają na nas tysiące aplikacji, które mogą nam pomóc się rozwijać. Zwłaszcza w szkole, bo technologie to nie tylko rozpraszanie uwagi, ale także jej koncentrowanie na danych zjawiskach i zadaniach.

Polecamy InformED i zapraszamy do śledzenia publikowanych w nim treści.

Jeśli nie znasz angielskiego – nie problem! Użyj Google Translate wklejając tekst angielski w lewe okienko. W prawym po chwili pojawi się tłumaczenie. Najlepiej robić tłumaczenie odcinkami po 2-3 akapity. Uwaga, to nie będzie doskonałe tłumaczenie! No ale to tylko maszyna…

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie