Wychowanie do osobistego rozwoju (2)

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Polska szkoła nastawiona jest raczej na "wkładanie" wiedzy do głów uczniów, natomiast ma problem z rozwijaniem kompetencji miękkich, które będą ważne w życiu uczniów. Ilość informacji, które musi przyswoić młody człowiek często przeszkadza w rozwijaniu nie tylko indywidualnych talentów, ale także i umiejętności społecznych w klasie. A to właśnie w szkole powinniśmy rozwijać takie umiejętności - szukajmy zatem sposobów. 

Nakładem wydawnictwa Difin ukazała się właśnie część 2 podręcznika „Wychowanie do osobistego rozwoju”, w którym autorki, Katarzyna Skolimowska i Marzena Kud, postanowiły wyjść naprzeciw potrzebom nauczycieli, wychowawców, ale także rodziców i opiekunów. W ich zamierzeniu, przy wykorzystaniu pomysłów i strategii opisanych w książce, lekcje wychowawcze mogą w ten sposób zamienić się uczniom w budującą przygodę po własne marzenia.

W drugiej części podręcznika znajdziemy scenariusze lekcji wychowawczych, dzięki którym uczniowie będą mogli zacząć przygodę z rozwojem osobistym. Są tu oryginalne pomysły na lekcje wychowawcze, które zostały przygotowane w taki sposób, aby inspiracje i praktyczne rozwiązania mógł z nich czerpać nauczyciel zarówno szkoły podstawowej, jak i szkoły średniej.

Dla kogo jest ta książka?

  • dla nauczycieli, którzy chcą inspirować uczniów do ustawicznego rozwoju
  • dla nauczycieli, którzy chcą wzmocnić swoją asertywność,
  • dla osób, którzy chcą być mądrymi liderami w grupie,
  • dla osób, które chcą zostać zapamiętane po wystąpieniu publicznym.

A co w niej znajdziemy? Coś o kłótniach i o tym, jak rozwiązywać konflikty w grupie. Nieco o tym, jak zdobywać przychylność innych osób i odnosić sukcesy. O tym, jak być asertywnym i panować nad własnym życiem. Autorki piszą także o współpracy w grupie i o budowie mądrego przywództwa. Znalazło się też miejsce na zarządzanie czasem i zarządzaniu ryzykiem. Jest też coś o komunikacji niewerbalnej, sztuce negocjacji, wystąpieniach publicznych i inteligencji finansowej. Czy warto takie umiejętności rozwijać u naszych dzieci? Na pewno warto i trzeba. Także w szkole!

Edunews.pl jest patronem medialnym obu publikacji Katarzyny Skolimowskiej i Marzeny Kud.

Notka o książce:
„Wychowanie do osobistego rozwoju. Część 2"
Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud
ISBN: 978-83-8085-499-4, Wydawnictwo Difin, 2018

Zobacz więcej

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie