Jak połączyć ekologię z matematyką?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Matematyka jest naprawdę wszędzie i dzięki niej można zrozumieć także ekologię, a nawet zmienić swoje nawyki. Fundacja mBanku wydała kolejną z serii publikacji edukacyjnych - „Matematyka na zielono”. Poprzednie dwie "matematyczne" książki z tej serii, w formie papierowej i cyfrowej znalazły się w blisko 300 tys. polskich domów.

Najnowszej przyświeca motto, że matematyka jest wszędzie. Pierwsza książka z tej nietypowej serii pojawiła się w 2017 r. Z ostatniej dowiemy się, jak przy pomocy matematyki poznawać zjawiska dotyczące ekologii. W sumie znajdziemy w niej kilkaset matematyczno – ekologicznych ciekawostek, zadań i quizów.

Autorka, Maja Krämer, w przystępny i matematyczny sposób tłumaczy przyczyny i następstwa nadchodzącej katastrofy ekologicznej. Zachęca również do rodzinnych dyskusji o zmianie nawyków
i prowadzeniu bardziej ekologicznego życia. Wykorzystuje matematyczne działania, by uczyć ekologicznych postaw i zachęcać do świadomych wyborów. Książka ta nie jest ani podręcznikiem do matematyki ani ekologii. Ale może być dobrym pretekstem do podjęcia w rodzinie (czy w ramach zajęć pozalekcyjnych) tematu ekologii i okazją do pokazania praktycznej strony matematyki. Przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci między 7. a 14. rokiem życia.

Bezpłatny egzemplarz można otrzymać przez stronę www.mjakmatematyka.pl, po wypełnieniu wniosku. Papierowa książka jest oczywiście ekologiczna – wydrukowana została na papierze z certyfikatem FSC®. Oznacza to, że papier ten pochodzi ze źródeł, które odpowiedzialnie gospodarują zasobami oraz przestrzegają restrykcyjnych zasad w procesie produkcji.

Autorka, Maja Krämer od zawsze chciała odczarować system szkolny i zmieniać edukację tak, by nauka budziła ciekawość, rozwijała zainteresowania i wspierała najmocniejsze strony najmłodszych. Jej książki i materiały edukacyjne trafiły już do kilkuset tysięcy młodych czytelników. Jest autorką „Nieoczywistej Układanki Polskiej”, „Tematów do rozmów” wydanych po polsku i ukraińsku. Na co dzień prowadzi Fundację Kocham Polskę.

 

(Źródło: Fundacja mBanku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie