Jak połączyć ekologię z matematyką?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Matematyka jest naprawdę wszędzie i dzięki niej można zrozumieć także ekologię, a nawet zmienić swoje nawyki. Fundacja mBanku wydała kolejną z serii publikacji edukacyjnych - „Matematyka na zielono”. Poprzednie dwie "matematyczne" książki z tej serii, w formie papierowej i cyfrowej znalazły się w blisko 300 tys. polskich domów.

Najnowszej przyświeca motto, że matematyka jest wszędzie. Pierwsza książka z tej nietypowej serii pojawiła się w 2017 r. Z ostatniej dowiemy się, jak przy pomocy matematyki poznawać zjawiska dotyczące ekologii. W sumie znajdziemy w niej kilkaset matematyczno – ekologicznych ciekawostek, zadań i quizów.

Autorka, Maja Krämer, w przystępny i matematyczny sposób tłumaczy przyczyny i następstwa nadchodzącej katastrofy ekologicznej. Zachęca również do rodzinnych dyskusji o zmianie nawyków
i prowadzeniu bardziej ekologicznego życia. Wykorzystuje matematyczne działania, by uczyć ekologicznych postaw i zachęcać do świadomych wyborów. Książka ta nie jest ani podręcznikiem do matematyki ani ekologii. Ale może być dobrym pretekstem do podjęcia w rodzinie (czy w ramach zajęć pozalekcyjnych) tematu ekologii i okazją do pokazania praktycznej strony matematyki. Przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci między 7. a 14. rokiem życia.

Bezpłatny egzemplarz można otrzymać przez stronę www.mjakmatematyka.pl, po wypełnieniu wniosku. Papierowa książka jest oczywiście ekologiczna – wydrukowana została na papierze z certyfikatem FSC®. Oznacza to, że papier ten pochodzi ze źródeł, które odpowiedzialnie gospodarują zasobami oraz przestrzegają restrykcyjnych zasad w procesie produkcji.

Autorka, Maja Krämer od zawsze chciała odczarować system szkolny i zmieniać edukację tak, by nauka budziła ciekawość, rozwijała zainteresowania i wspierała najmocniejsze strony najmłodszych. Jej książki i materiały edukacyjne trafiły już do kilkuset tysięcy młodych czytelników. Jest autorką „Nieoczywistej Układanki Polskiej”, „Tematów do rozmów” wydanych po polsku i ukraińsku. Na co dzień prowadzi Fundację Kocham Polskę.

 

(Źródło: Fundacja mBanku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie