Jak połączyć ekologię z matematyką?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Matematyka jest naprawdę wszędzie i dzięki niej można zrozumieć także ekologię, a nawet zmienić swoje nawyki. Fundacja mBanku wydała kolejną z serii publikacji edukacyjnych - „Matematyka na zielono”. Poprzednie dwie "matematyczne" książki z tej serii, w formie papierowej i cyfrowej znalazły się w blisko 300 tys. polskich domów.

Najnowszej przyświeca motto, że matematyka jest wszędzie. Pierwsza książka z tej nietypowej serii pojawiła się w 2017 r. Z ostatniej dowiemy się, jak przy pomocy matematyki poznawać zjawiska dotyczące ekologii. W sumie znajdziemy w niej kilkaset matematyczno – ekologicznych ciekawostek, zadań i quizów.

Autorka, Maja Krämer, w przystępny i matematyczny sposób tłumaczy przyczyny i następstwa nadchodzącej katastrofy ekologicznej. Zachęca również do rodzinnych dyskusji o zmianie nawyków
i prowadzeniu bardziej ekologicznego życia. Wykorzystuje matematyczne działania, by uczyć ekologicznych postaw i zachęcać do świadomych wyborów. Książka ta nie jest ani podręcznikiem do matematyki ani ekologii. Ale może być dobrym pretekstem do podjęcia w rodzinie (czy w ramach zajęć pozalekcyjnych) tematu ekologii i okazją do pokazania praktycznej strony matematyki. Przeznaczona jest przede wszystkim dla dzieci między 7. a 14. rokiem życia.

Bezpłatny egzemplarz można otrzymać przez stronę www.mjakmatematyka.pl, po wypełnieniu wniosku. Papierowa książka jest oczywiście ekologiczna – wydrukowana została na papierze z certyfikatem FSC®. Oznacza to, że papier ten pochodzi ze źródeł, które odpowiedzialnie gospodarują zasobami oraz przestrzegają restrykcyjnych zasad w procesie produkcji.

Autorka, Maja Krämer od zawsze chciała odczarować system szkolny i zmieniać edukację tak, by nauka budziła ciekawość, rozwijała zainteresowania i wspierała najmocniejsze strony najmłodszych. Jej książki i materiały edukacyjne trafiły już do kilkuset tysięcy młodych czytelników. Jest autorką „Nieoczywistej Układanki Polskiej”, „Tematów do rozmów” wydanych po polsku i ukraińsku. Na co dzień prowadzi Fundację Kocham Polskę.

 

(Źródło: Fundacja mBanku)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie