Niemiecki? Po prostu mów!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Okres wakacyjny to dla wielu osób czas odpoczynku od książek edukacyjnych. Ładna pogoda nas rozpieszcza – wielu korzysta z ostatnich chwil wytchnienia i nie w głowie im zawodowe obowiązki czy… książki dotyczące edukacji. Niesłusznie! Dziś opowiemy o ciekawej pozycji dotyczącej nauki języka niemieckiego.

Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Autor, Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym.

Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Wydanie II ukazało się niedawno nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls – zachęcamy do lektury!

 

Notka o książce:
Kamil Mykowski, Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki
ISBN: 978-83-8294-194-4, Oficyna Wydawnicza Impuls, wyd. II, 2022

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie