Niemiecki? Po prostu mów!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Okres wakacyjny to dla wielu osób czas odpoczynku od książek edukacyjnych. Ładna pogoda nas rozpieszcza – wielu korzysta z ostatnich chwil wytchnienia i nie w głowie im zawodowe obowiązki czy… książki dotyczące edukacji. Niesłusznie! Dziś opowiemy o ciekawej pozycji dotyczącej nauki języka niemieckiego.

Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Autor, Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym.

Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Wydanie II ukazało się niedawno nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls – zachęcamy do lektury!

 

Notka o książce:
Kamil Mykowski, Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki
ISBN: 978-83-8294-194-4, Oficyna Wydawnicza Impuls, wyd. II, 2022

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie