Niemiecki? Po prostu mów!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Okres wakacyjny to dla wielu osób czas odpoczynku od książek edukacyjnych. Ładna pogoda nas rozpieszcza – wielu korzysta z ostatnich chwil wytchnienia i nie w głowie im zawodowe obowiązki czy… książki dotyczące edukacji. Niesłusznie! Dziś opowiemy o ciekawej pozycji dotyczącej nauki języka niemieckiego.

Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki nie jest kolejną publikacją, która kusi iluzją łatwej i przyjemnej nauki w krótkim czasie. Autor, Kamil Mykowski prowadzi ucznia do konkretnie zdefiniowanego celu, jakim jest komunikacja w języku niemieckim. Zmierza do niego, wykorzystując wzięte z życia przykłady oraz typowe struktury gramatyczne. Dodatkowe wskazówki i wyjaśnienia w postaci odwołań do języka angielskiego stanowią cenną pomoc dla osób, dla których niemiecki jest drugim językiem obcym.

Powtórkowy charakter książki można docenić, nie tylko mając w planach zdanie egzaminu lub uzyskanie certyfikatu – taka forma przypomnienia wiedzy (np. przed testem poziomującym) może także przynieść efekty podczas prób odświeżenia znajomości niemieckiego we własnym zakresie. Służą temu również wskazówki dotyczące korzystania ze słowników i źródeł internetowych.

Unikanie hermetycznej terminologii i przejrzysta struktura mogą się okazać argumentami trafiającymi do dorosłych kursantów lub uczniów, którzy już nie operują pojęciami językoznawczymi w zakresie wymaganym np. w trakcie nauki języka w szkole średniej.

Wnioski z trzech dekad własnej pracy dydaktycznej, które Autor przełożył w niniejszej książce na dobór, budowę i język omawianych przykładów, pozwalają ponadto uwiarygodnić przesłanie kierowane do ucznia oraz odwołać się do faktycznych szans, możliwości i zagrożeń podczas nauki języka niemieckiego.

Wydanie II ukazało się niedawno nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls – zachęcamy do lektury!

 

Notka o książce:
Kamil Mykowski, Po prostu mów! Język niemiecki bez gramatyki
ISBN: 978-83-8294-194-4, Oficyna Wydawnicza Impuls, wyd. II, 2022

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie