Dr. hab. Zbigniew Osiński na łamach ostatniego numeru e-Mentora podjął wyzwanie porównania istniejących w polskiej sieci serwisów edukacyjnych. Celem jego opracowania była analiza wybranych serwisów edukacyjnych oraz witryn urzędów i instytucji zajmujących się oświatą pod względem ich przydatności do kształtowania kompetencji kluczowych. Badaniu podlegały zarówno zasoby przeznaczone bezpośrednio dla uczniów do samodzielnego kształcenia online, jak też materiały dla nauczycieli.
Wyrzuć Turka za burtę
Kreatywność twórców szkolnych zadań nie ma granic: „Na pokładzie
przechylonego sztormem statku, który w każdej chwili może zatonąć,
przebywa piętnastu chrześcijan i piętnastu Turków. Aby uratować łódź,
trzeba sprawić, by była lżejsza, dlatego połowa ludzi musi być
wyrzucona za burtę. Jeden z chrześcijan zaproponował, by wszyscy
ustawili się wkoło i za burtę wyskakiwała każda co dziewiąta osoba. Jak
powinni ustawić się chrześcijanie, aby zginęli sami Turcy?”.
Pierwszy rok w sieci
Za kilka dni - już 13 lutego - portal Edunews.pl będzie okrągły rok w sieci. Chcielibyśmy poznać opinie użytkowników portalu na temat jego wyglądu, zawartości, wykorzystanych rozwiązań i oceny przydatności publikowanych w nim wiadomości. Zebrane informacje będą dla Redakcji portalu cenną wskazówką, która pozwoli na wprowadzenie ewentualnych zmian i udogodnień.
Uprzejmie prosimy o wypełnienie anonimowej ankiety, którą znaleźć można pod adresem: http://www.moje-ankiety.pl/wypelnij/kwestionariusz/2300/sec-LWR249pT. Można również podzielić się z nami (nieanonimowo) swoimi uwagami i opiniami wysyłając list na adres redakcji: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Będziemy wdzięczni za wszelkie opinie i uwagi. Prosimy również o pomoc w promocji Edunews.pl - informowanie osób, które mogą interesować się rozwojem nowoczesnej edukacji w Polsce.
Redakcja EDUNEWS.PL
Jazda na wycieczkę!
No to mamy wiosnę. Pięknie się wszystko ożywia, rozbudza, odkrywa,
oddycha po zimie. I nawet najważniejsze Ministerstwo dostrzegło, że już
wiosna. Do szkół – jak doniósł dziennik Metro - trafiła optymistyczna
zachęta z Ministerstwa, aby uczniowie podstawówek i gimnazjów - zamiast
siedzieć w szkolnych ławkach - chodzili sobie na wycieczki.
Fantastyczne zalecenie doprawdy to jest... Tylko po co przez dwa lata z
hakiem urządzano ogólnopolskie zawody w napychaniu podstawy programowej
kolejnymi wymogami i treściami? Kto da więcej i kogo, czego, komu, jak,
jeszcze upchnąć w programie?
Europejska baza inicjatyw edukacji finansowej
Komisja Europejska uruchomiła na stronach Bazę Inicjatyw Edukacji Finansowej (link). Stworzenie takiego narzędzia zostało zaproponowane przez Grupę Ekspertów Komisji Europejskiej ds. Edukacji Finansowej, w której pracach mam przyjemność brać udział. Jego celem jest gromadzić informacje o dobrych praktykach i programach w zakresie edukacji finansowej społeczeństwa podejmowanych w krajach członkowskich UE. W bazie zamieszczane będą zestandaryzowane informacje, zarówno o programach edukacyjnych, jak i badaniach, które mogą dostarczać podstaw do prowadzenia akcji podnoszących świadomość finansową obywateli.
Puszczają nerwy?
Miało być tak pięknie. Nowa grupa, nowe nadzieje, że studenci jednak
coś potrafią i są świadomi tego, że muszą się uczyć. No więc
wykładowca, jak wytrawny pokerzysta, postanowił sprawdzić. Nie wyszło.
Oto wyniki...
Chyba jednak znamy się na przedsiębiorczości
Znamy już wyniki Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce. W
środę 28.01 br. odbyło się podsumowanie tej inicjatywy na specjalnej
konferencji zorganizowanej w Ministerstwie Gospodarki, z udziałem
wicepremiera Waldemara Pawlaka i Henryki Bochniarz, szefowej PKPP
Lewiatan. Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w Polsce był częścią globalnej
kampanii mającej na celu promocję przedsiębiorczości wśród młodych
ludzi, która została zorganizowana w 78 krajach w dniach 17-23
listopada 2008 roku. W naszym kraju 2144 Partnerów tej inicjatywy
zorganizowało 1608 wydarzeń, w których wzięło udział ponad 100 tysięcy
uczniów i studentów, co stawia Polskę w gronie światowych liderów tego
projektu (według nieoficjalnych danych na drugim miejscu w świecie). Co
to oznacza? Jak chcemy, to potrafimy być przedsiębiorczymi.
Ostatnie komentarze