Rynek finansowy jest jednym z rynków, na których musimy zachować szczególną ostrożność. Powierzamy obcej jakby nie było instytucji nasze oszczędności i musimy być pewni, że je odzyskamy, w dodatku w jeszcze lepszej kondycji. O błędy łatwo, bo różne instytucje kuszą wysokimi zyskami. Tylko jeśli te procenty są dużo wyższe niż u konkurencyjnych firm, powinno nam zapalić się światełko ostrzegawcze. Nie wszystko złoto i nie wszystko bursztyn, co się świeci.
Poczekają na pracę nawet pół roku
Wraz z końcem roku akademickiego wielu młodych ludzi otrzymało dyplom i nadszedł dla nich czas rozglądania się za pierwszą stałą pracą. Jednak z badania „Campus 2012” przeprowadzonego przez Pracuj.pl wynika, że nie mają co liczyć na posadę od zaraz. 75% spośród badanych absolwentów pierwszej pracy szukało bowiem do 6 miesięcy, a co dziesiąty nawet rok.
Ile kosztuje szkolna wyprawka?
Półmetek wakacji to czas, kiedy dzieci na pewno nie myślą o pierwszym dzwonku, który zabrzmi w tysiącach szkół już za miesiąc. Rodzice natomiast wprost przeciwnie – muszą zatroszczyć się o zdobycie nawet kilkuset złotych na kupno wyprawki. Z pomocą przychodzi Internet, gdzie przybory szkolne i podręczniki można kupić o wiele taniej – wynika z analizy PayU.
Dyscyplina w gimnazjum i autorytet nauczyciela
Dyscyplina uczniów gimnazjum jest zjawiskiem, o którym mowa jest właściwie od pierwszych dni funkcjonowania tej nowej formy organizacji oświaty w powojennej Polsce. Jednak to nie powstanie gimnazjum przyczyniło się do braku dyscypliny w tej grupie wiekowej. Kto pracował w ośmioklasowej szkole podstawowej, ten wie, że inaczej zachowywali się uczniowie klas młodszych, a inaczej klas VII – VIII, a to właśnie ci drudzy stali się gimnazjalistami, wyodrębnioną grupą uczniów, w najtrudniejszym okresie rozwoju.
Dokąd zmierza polska szkoła, czyli rzecz o braku wizji
Gdybym miał wymienić największe zaniechanie w polskiej szkole, to na pewno wskazałbym na brak jasnej wizji narodowej edukacji. Upominam się o to od dawna. A apel profesora Mariusza Zawodniaka, który ukazał się niedawno w sieci, to wołanie o uzasadnienie braku jakichkolwiek zmian ze strony decydentów. To, co dziś nazywa się reformą, to jedynie lifting, który próbuje ukryć niedoskonałość i ułomność obecnego modelu edukacji. Prawdy o niewydolności systemu nie można przykryć okrągłymi zdaniami i nowomową.
E-podręczniki w Europie
Polska debata na temat e-podręcznika nie jest jedyną, która aktualnie toczy się w Europie. W wielu krajach pomysły dotyczące funkcjonowania e-podręcznika oraz cyfryzacji szkoły są już w fazie planowania lub nawet na etapie wdrażania. Nawet jeśli polskie pomysły sformułowane w programie „Cyfrowa szkoła" mogą wydawać się, z naszej perspektywy, najbardziej rewolucyjne, to warto zauważyć, że wszędzie cyfryzację szkół uważa się za nieuniknioną i przesądzoną. Dlaczego Polska w tym procesie ma nie być liderem?
Komisja Europejska za cyfryzacją szkoły
W świecie, w którym coraz częściej posługujemy się w pracy i życiu osobistym urządzeniami i zasobami cyfrowymi, nie ma już chyba miejsca na szkołę, która jest technologicznym skansensem. „Cyfrowa szkoła" z komponentem e-zasoby edukacyjne, w wyniku którego powstaną elektroniczne podręczniki, jest zdaniem Ministerstwa Edukacji Narodowej projektem wynikającym ze społecznych oczekiwań i kierunków rozwoju społeczeństwa. Podobnie uważa Komisja Europejska.