ImageEuropejska młodzież nie zwariowała na punkcie nowych technologii. Firma Synovate podsumowała badanie Planet Edge, w którym analizowano sposób spędzania wolnego czasu przez młodych ludzi w wieku 18-24 lat. Wyniki pokazały, że dla młodzieży najważniejszą wartością nie są gadżety technologiczne, lecz przyjaciele – ważniejszą od rodziny, kariery, edukacji.

 

ImageW odstępie kilku miesięcy CBOS opublikował dwa ciekawe raporty dotyczące badań opinii publicznej na temat polskiego systemu edukacji – „Czy warto się uczyć?” oraz „Społeczny wizerunek polskiej szkoły”. Choć coraz więcej z nas wie, że wiedza opłaca się w życiu, większość z nas uważa, że szkoła nie uczy, jak sobie radzić w gospodarce rynkowej.

 

edutainmentWalka z rakiem dla osoby chorej jest przede wszystkim walką wewnątrz siebie. Motywacji do tej walki potrzebują szczególnie dzieci. Wzmocnienie ich wewnętrznie – to cel, jaki przyświecał twórcom darmowej gry komputerowej Re-Mission - gry akcji, w której gracze kierują nano-robotem Roxxi i podróżują nim przez ludzkie ciało niszcząc komórki raka.

Image96% polskich uczniów korzysta z Internetu, głównie z przeglądarek i komunikatorów internetowych. 90% ma telefony komórkowe, które służą przede wszystkim do wysyłania SMS - wynika z badania portalu edukacyjnego INTERKL@SA. Wyniki są cennym źródłem informacji pod kątem adresowanych do młodych ludzi działań komunikacyjnych i edukacyjnych.

 

ImageCoraz więcej Polaków korzysta w swoich domach z komputerów oraz Internetu. Obecnie już połowa dorosłych Polaków ma komputer w domu, a 37% komunikuje się przez Internet. Sytuacja poprawia się z roku na rok, choć i tak pod tym względem ciągniemy się w ogonie krajów Unii Europejskiej. Dla wielu osób Internet dostępny jest tylko w pracy.

 

ImageBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z VISA USA zorganizował webinar poświęcony edukacji finansowej i finansom osobistym. Ponad dwugodzinne seminarium miało miejsce 1 maja w Chicago, a dzięki Internetowi można było oglądać i słuchać przedstawicieli amerykańskich instytucji finansowych, organizacji pozarządowych i władz stanowych na całym świecie.

 

ImageWorld Association of Newspapers oraz firma badawcza D-CODE opublikowały wyniki pierwszego etapu „Youth Media DNA” - badania zwyczajów konsumenckich młodych ludzi w odniesieniu do korzystania z mediów. Uzyskane dane mają służyć pomocą w prowadzeniu akcji edukacyjnych mających na celu podniesienie poziomu czytelnictwa prasy.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie