Wczoraj opublikowano wyniki międzynarodowego badania PISA 2012. Polscy uczniowie po raz pierwszy znaleźli się wśród najlepszych w krajach Unii Europejskiej. Poprawili wyniki we wszystkich trzech badanych obszarach: umiejętności matematycznych, rozumowania w naukach przyrodniczych oraz czytania i interpretacji. Co więcej - wyniki znacząco wzrosły zarówno w grupie uczniów najlepszych, jak i najsłabszych. Polska, która w 2003 r. była poniżej średniej OECD, a w kolejnych badaniach w 2006 r. i 2009 r. na poziomie średniej, w 2012 r. uzyskała wyniki znacznie powyżej średniej OECD.fot. sxc.hu

Gry wideo poprawiają pamięć, orientację przestrzenną, umiejętność planowania i umiejętności motoryczne u osób dorosłych – wynika z nowego badania przeprowadzonego przez niemiecki Instytut Maxa Plancka dla Rozwoju Człowieka i berliński Uniwersytet Medyczny Charité St. Hedwig-Krankenhaus. Ich wpływ na pracę mózgu może być pozytywny, wszystko zależy od tego jak i w jakim natężeniu z nich korzystamy.fot. sxc.hu

Planowanie przyszłości nie jest naszą mocną stroną, wynika z VI edycji raportu „Postawy Polaków wobec oszczędzania” Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. W dalszym ciągu nie myślimy perspektywicznie, temat emerytur wciąż pozostaje dla nas abstrakcją. Niewiele osób odkłada pieniądze na zabezpieczenie swojej finansowej przyszłości, mniej niż połowa z nas oszczędza. Problemem jest dla nas także regularne odkładanie – robi to tylko co dziesiąty Polak. Boimy się inwestować, a troskę o finanse utożsamiamy z drobiazgową kontrolą wydatków.fot. Fotolia.com

Każdego roku wielu rodziców mających dzieci w wieku szkolnym decyduje się finansować im różnego typu dodatkowe zajęcia edukacyjne lub ogólnorozwojowe – w tym roku szkolnym niemal tyle samo rodziców co przed rokiem (46%). Na decyzję o posłaniu dzieci na płatne zajęcia pozalekcyjne wpływa przede wszystkim poziom wykształcenia rodziców.fot. sxc.hu

Niedawno cieszyliśmy się z informacji, że Amazon przenosi do Polski swoje centra logistyczne. Czy to docenienie wysokich kompetencji zawodowych Polaków, czy raczej potwierdzenie, że Polacy są raczej „Chińczykami” Unii Europejskiej i nie trzeba im płacić tyle, co pracownikom w krajach Zachodniej Europy. Warto powrócić do prezentowanego kilkanaście dni temu Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych PIAAC.fot. Fotolia.com

Wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych PIAAC pokazują, że w ciągu ostatnich 17 lat wzrósł poziom umiejętności dorosłych Polaków. Nadal jednak mamy dużo do zrobienia, zwłaszcza w kompetencjach cyfrowych (tu jesteśmy na szarym końcu). Kto podnosi nasze wyniki w rankingu? Osoby z wyższym wykształceniem, pracujący w sektorach usług wiedzochłonnych, wysoko wykwalifikowani pracownicy biurowi.fot. sxc.hu

Polacy są coraz bardziej mobilni, a urządzenia mobilne, zwłaszcza smartfony, odgrywają dużą rolę w poszukiwaniu informacji. O ile w warunkach domowych korzystamy nieco chętniej z tabletów, to w ruchu, w drodze, niekwestionowanym liderem pozostaje smartfon.(C) Edunews.pl

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie