Plakaty do szkolnej klasy

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Jak szukać w Google?”, „Narzędzia Google w edukacji”, „Social media w szkole” oraz „Co zrobić ze zdjęciem?” – to cztery plakaty do klas szkolnych, które Fundacja Think! przygotowała we współpracy z Edunews.pl i nauczycielami grupy Superbelfrzy, a zaprezentowała podczas konferencji INSPIR@CJE 2015. Zawarte w nich podpowiedzi mogą okazać się przydatne i uczniom i nauczycielom.

Pierwszy plakat – „Jak szukać w Google?” – poświęcony został kompetencji wyszukiwania informacji w sieci internetowej.

"Narzędzia Google w edukacji" zawiera informacje o najważniejszych programach udostępnianych przez Google, których w szkołach można używać zupełnie za darmo.

Social media w szkole” zawiera informacje o popularnych serwisach społecznościowych, które można wykorzystać w nauczaniu.

Wreszcie, „Co zrobić ze zdjęciem?” jest próbą zainspirowania twórców cyfrowych zdjęć (których robimy bardzo dużo smartfonami i tabletami) do tworzenia kolekcji, albumów, kolaży czy komiksów w oparciu o posiadane zbiory.

Kolorowe plakaty przygotowano w dwóch wielkościach, formatu A3 i A2 - http://www.edunews.pl/do-pobrania/. Są to ciężkie pliki (ok. 100-150 MB), gdyż przygotowano je w wersji do druku. Aby je pobrać warto posiadać łącze internetowe o odpowiedniej przepustowości.

Co zrobić z tak dużym formatem – można oczywiście oddać do drukarni, gdzie za mniej więcej kilkanaście złotych można wydrukować 1 kolorowy plakat (w punkcie ksero może być drożej). Można też samemu spróbować wydrukować plakat i złożyć go z kawałków, korzystając np. z programu, który kiedyś prezentowaliśmy na łamach Edunews.pl – zob. Wielkoformatowe plakaty w szkole.

Wydrukowane plakaty można wykorzystać do udekorowania pracowni lub szkolnych korytarzy. Prosimy tylko, aby nie zamykać ich w pracowniach komputerowych – opowiadają one naprawdę o kompetencjach i narzędziach, które powinien znać i używać KAŻDY nauczyciel (tj. każdego przedmiotu).

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie