Akademia Dobrej Energii Junior wraca po raz trzeci!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rusza rekrutacja do 3. edycji Akademii Dobrej Energii Junior – społecznego projektu, którego celem jest zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które ułatwią im dbanie o swój dobrostan. Nauczyciele klas II i III szkół podstawowych mogą bezpłatnie dołączyć do programu i otrzymać komplet materiałów dydaktycznych wspierających rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny swoich uczniów. W dwóch poprzednich edycjach Akademii Dobrej Energii Junior wzięło udział ponad 20 000 dzieci.

Zgłoszenia nauczycieli przyjmowane są na stronie: http://www.akademiadobrejenergii.org/.

Badania jasno pokazują, że dobrostan dzieci w Polsce wymaga natychmiastowej uwagi. Aż 58% polskich uczniów ma problemy z rówieśnikami[1], 46% to osoby o skrajnie niskiej samoocenie[2], a 73% dzieci cierpi na wypalenie uczniowskie[3]. Istotnym problemem jest też dobrostan fizyczny. Co czwarty nastolatek ma nadwagę lub otyłość[4], 94% dzieci w wieku do 12 lat ma niewystarczający poziom sprawności ruchowej[5], a ponad 30% uczniów ma zwolnienie lekarskie z lekcji wychowania fizycznego[6].

Lista problemów, z którymi borykają się dzieci, jest naprawdę bardzo długa. Pamiętajmy, że zdrowe dziecko to nie dziecko tylko pozbawione choroby czy niepełnosprawności, ale dziecko w stanie ogólnego dobrostanu, wliczając w to aspekt fizyczny, psychiczny i społeczny. Do poprawy tego dobrostanu może przyczynić się każdy z nas – wyjaśnia Anna Wieczorek-Wiśniewska, przedstawicielka Akademii Dobrej Energii Junior. 

SPRAWDŹ, JAK MOŻESZ ZADBAĆ O DOBROSTAN SWOICH UCZNIÓW:

Akademia Dobrej Energii Junior została zaprojektowana tak, aby w prosty i atrakcyjny sposób wpleść treści prozdrowotne i psychoedukacyjne w codzienną pracę dydaktyczną. Nauczyciele, którzy zgłoszą chęć udziału w projekcie, otrzymają bezpłatny dostęp zarówno do materiałów dydaktycznych pozwalających na prowadzenie zajęć z dziećmi (m.in. gotowych scenariuszy lekcyjnych oraz kart pracy dla uczniów), jak też dodatkowych treści pozwalających na ich własny rozwój (m.in. webinary i e-booki). Organizatorzy przygotowali także materiały edukacyjne dla rodziców.

Treści zajęć dostosowane są do podstawy programowej i zostały przygotowane tak, aby nie stwarzać barier i włączać w zajęcia wszystkich uczniów o różnorodnych potrzebach i możliwościach. Ważnym walorem programu jest forma zajęć, które są dla uczniów atrakcyjne i czytelne. Natomiast dla nauczycieli są to łatwe do przygotowania lekcje, wykorzystujące szczegółowo przygotowane materiały do wydrukowania w dowolnym momencie – tłumaczy dr Anna Gorgolewska, psycholog dziecięcy, badaczka i dydaktyczka Uniwersytetu SWPS. 

Istotnym aspektem programu jest rzadko stosowana w praktyce weryfikacja efektywności programu w oparciu o przyrost wiedzy i świadomości na temat zdrowia psychicznego wśród dzieci oraz ocenę realizacji programu przez wdrażających nauczycieli – dodaje.

Udział w projekcie Akademia Dobrej Energii Junior jest bezpłatny. Za pośrednictwem strony internetowej www.akademiadobrejenergii.org mogą się do niego zgłaszać nauczyciele klas II i III publicznych oraz niepublicznych szkół podstawowych.

Nabór do bieżącej edycji trwa od 1 września 2025 do 31 marca 2026.

Inicjatorem i organizatorem Akademii Dobrej Energii Junior jest VanityStyle Sp. z o.o. Projekt realizowany jest we współpracy z SWPS Innowacje – spółką celową Uniwersytetu SWPS. Honorowymi patronami są Minister Edukacji Narodowej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Patronatem objęły program Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Karta Praw Dziecka w Biznesie. Patronem medialnym 3. edycji jest Głos Nauczycielski. Od samego początku akcję wspiera NODN Supernauczyciel.pl.

 

Przypisy:

[1] Praca zbiorowa; Rozmawiaj z klasą. Zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oczami nauczycieli i nauczycielek. Raport z badania.; Fundacja Szkoła z Klasą, 2020
[2] Dębski M., Flis j.; Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi.; Fundacja UNAWEZA, 2023
[3] Instytut Edukacji Pozytywnej na podstawie ogólnopolskiego badania uczniów; 2019
[4] UNICEF; 2021
[5] Dębski M., Flis j.; Młode głowy. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi.; Fundacja UNAWEZA, 2023
[6] Ministerstwo Sportu i Turystyki – analiza roku szkolnego 2021/2022

 

(ARTYKUŁ PROMOCYJNY)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Małe dzieci i smartfony
Pierwszy komputer miałem dopiero w 17 r.ż. internet o wiele później - zatem mogę porównać. WSZYSTKO,...
Kasia napisał/a komentarz do Nauczyciel wspomagający, czyli kto?
Bardzo podoba mi się ten atrykuł, uważam że świetnie opisuje zagadnienie. Mamy takie szczęście że mó...
Gość napisał/a komentarz do QR-kody malowane
wypróbowałam i stosuję. super!
Ppp napisał/a komentarz do Czy w szkołach mierzymy to, co ma znaczenie?
Pełna zgoda, tylko, że to ŻADNA NOWOŚĆ! Z własnego doświadczenia: na geografii nic nie robiłem i mia...
Iza napisał/a komentarz do Strach ma krótki termin ważności
Szczerze, to tytuł bardzo mnie zaciekawił i spodziewałam się jakiegoś opracowania tematu, wskazówek ...
Gość napisał/a komentarz do Informacja zwrotna z mądrą krytyką i dialogiem
Ann: tylko dlatego możemy powiedzieć że pruski model się sprawdza albo nie sprawdza że to właśnie ty...
AI to jest narzędzie w rękach człowieka, takie jak grabki ogrodnika albo wiertarka montera czy budow...
I co w tym dziwnego, że ktoś nie wie, jak wykorzystać swoje mocne strony w pracy? Chyba każdy ma jak...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie