"Droga ku wolności” to nowy projekt edukacji historycznej, skierowany do polskich i węgierskich licealistów. Uczniowie dowiedzą się o najważniejszych wydarzeniach II połowy XX wieku. Węgrzy poznają historię Polski, a Polacy – historię Węgier. Projekt realizuje Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Węgierskim Instytutem Kultury w Warszawie przy wsparciu Ambasady Węgier w Polsce.fot. sxc.hu

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest jednym z ciekawszych narzędzi edukacji finansowej w Polsce. Właśnie zakończyła się część podstawowa jej 13. edycji. Wkrótce najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni spośród prawie 6800 zespołów reprezentujących ponad 800 szkół, odbiorą wkrótce dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.© Edunews.pl

Czy gimnazjaliści mogą prowadzić własną firmę? W jaki sposób zbadać rynek i jego potrzeby? Jak prowadzić skuteczny marketing? Odpowiedzi na te pytania poznają nauczyciele i uczniowie gimnazjów, którzy przystąpią do wiosennej edycji programu Młodzi Przedsiębiorczy. Do 18 lutego 2015 r. (lub do wyczerpania miejsc) trwa nabór do kolejnej edycji programu - kursu Prowadzimy własną firmę.fot. CEO

Przebudowa szkoły tylko po to, żeby wyglądała ładniej i nowocześniej, nie powinna być celem samym w sobie. Powinniśmy raczej myśleć o transformacji całej szkoły, nie tylko jej przestrzeni fizycznej wewnątrz i na zewnątrz szkolnych murów, ale i różnych podejść do nauczania, nowoczesnych metod pracy, budowania relacji w szkole i poza szkołą (np. współpracy ze społecznością lokalną), organizacji procesu nauczania z wykorzystaniem różnych narzędzi, także technologicznych.© Edunews.pl

Jesteś uczniem gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej? Do 15 stycznia możesz jeszcze przesłać swoją pracę na szóstą edycję konkursu „Nakręć się”, organizowanego w ramach Filmoteki Szkolnej. Prace powinny mieć charakter osobistych wypowiedzi – recenzji i etiud filmowych inspirowanych filmami z pakietu Filmoteki Szkolnej.fot. CEO

Projekt „Etnografia: teren działania” wprowadza dawne zbiory etnograficzne w horyzont współczesnej wyobraźni i uwalnia ich współczesny potencjał. Muzeum Etnograficzne w Krakowie wyruszyło poza swoją siedzibę i podjęło współpracę z najmłodszymi klasami czterech niewielkich szkół w Małopolsce.fot. Marcin Wąsik

W myśl zasad konstruktywizmu uczeń tworzy wiedzę z zebranych informacji w określonym kontekście (kulturowym, społecznym...). Właśnie kontekst społeczny postanowiono wykorzystać w procesie uczenia się w Gimnazjum nr 30 im. Felicjana Sypniewskiego w Poznaniu. W tej szkole od kilku lat realizowany jest projekt gimnazjalnej klasy lotniczej - mieści się ona bowiem blisko 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego, w której stacjonują samoloty F16.fot. Marek Banaszak

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie