Sztuka współczesna dla wielu pozostaje zagadkowa, dziwna, niezrozumiała. Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki postawiła sobie za cel jej przybliżenie nauczycielom, a poprzez nich także uczniom, organizując cykl szkoleń i warsztatów, do którego trwa właśnie nabór.
Sztuka edukacji 2014
Sztuka i kultura są niezbędnymi elementami wykształcenia. Sztuka współczesna posługuje się kodami popkultury czytelnymi dla młodych odbiorców, więc może stanowić dla nich płaszczyznę artykułowania i rozwiązywania wielu problemów. Świadomi tego są zarówno artyści, jak kuratorzy i animatorzy kultury.
Opowieść o Żydach polskich - lekcja na żywo w każdej szkole
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie zaprasza uczniów i nauczycieli do udziału w nowoczesnej lekcji historii transmitowanej 23 października 2014 bezpośrednio z wystawy stałej do szkół w całej Polsce.
Mapa wolnej Polski nie jest wcale wolna
Kancelaria Premiera opublikowała właśnie piękną mapę Polski autorstwa Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Każdy może dostać ją za darmo w wersji drukowanej, za pośrednictwem Poczty Polskiej. Można też ściągnąć wersję elektroniczną.
Znajdź sposób na szkołę z klasą!
Drodzy nauczyciele i nauczycielki, zastanawiacie się, jak zachęcać uczniów do czytania, jak rozwijać ich kreatywność i zdolność do krytycznego myślenia? Chcielibyście rozbudzić w swoich podopiecznych pasję odkrywania? Nie wiecie, jak mądrze wykorzystywać nowe technologie podczas lekcji? Mamy na to sposób!
SIGG po raz trzynasty
Jednym z najważniejszych w naszym kraju projektów z zakresu edukacji finansowej skierowanego do młodzieży jest Szkolna Internetowa Gra Giełdowa. Rusza właśnie rejestracja do gry i kursu e-learningowego o inwestowaniu! Od 1 września rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej – 13 edycji SIGG i kursu e-learningowego poświęconego finansom i giełdzie.
Jak skutecznie i ciekawie uczyć matematyki?
W ostatnie dni wakacji wraz z grupą nauczycielek z grupy Superbelfrzy RP wzięłam udział w szkoleniu Jak skutecznie i ciekawie uczyć matematyki? w Poznaniu. Szkolenie odbyło się w ramach Projektu Piktografia, którego celem jest rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Szkolenie prowadzili: dr Mirosław Dąbrowski, dr hab. Małgorzata Żytko oraz Anna Pregler.