Projekt „Drugie życie” dotyczy praktycznego działania młodzieży w klasie przysposabiającej do pracy i jego nadrzędnym celem jest usprawnianie manualne, praktyczne działanie, nabycie nowych umiejętności z zakresu stolarstwa i umiejętności praktyczno-technicznych. Uczniowie usprawniać i nabywać będą takie kompetencje kluczowe jak: kompetencje informatyczne, inicjatywność i przedsiębiorczość, umiejętność pracy zespołowej, umiejętność rozpoznawania własnych potrzeb edukacyjnych oraz uczenia się. Wielu uczniów naszej szkoły, może pochwalić się nieprzeciętnymi zdolnościami manualnymi i artystycznymi. Potrafią pięknie malować, tworzyć prace plastyczne, które wyróżniają się dużą pomysłowością.

Ruszają właśnie zapisy dla nauczycieli na bezpłatne multimedialne scenariusze lekcji „Wiem. Czuję… Pomagam!”. Już od teraz każdy nauczyciel może otrzymać od Kulczyk Foundation zeszyt wraz z płytą zawierający scenariusze lekcji przeznaczone dla dzieci w wieku 6-9 lat. Zawarte w nim inspiracje do zajęć powstały na podstawie wydanego w tym roku przez Kulczyk Foundation audiobooka „Mądre bajki z całego świata”.

W jaki sposób zaplanować działania, aby przyniosły one jak najwięcej korzyści uczniom? Połączyć siły! Powinniśmy jako nauczyciele bardziej starać się wychodzić poza utarte schematy. Idealnie byłoby, gdyby nauczyciele przedmiotowi częściej współpracowali. Wspólne planowanie działań edukacyjnych oraz dobra atmosfera w zespole są świetnym przykładem dla naszych wychowanków.

Latają dronami nad Warszawą, żeby pokazać, jak mogłaby wyglądać bez wielkich reklam; uczą Poznaniaków, jak prawidłowo korzystać ze schodów ruchomych; zachęcają przedszkolaków i uczniów do czytania książek - właśnie takie projekty społeczne robi młodzież w ramach olimpiady “Zwolnieni z Teorii”. Aby wziąć w niej udział wystarczy mieć dobry pomysł, chęci, aby go zrealizować i zgrany zespół.

Ruszył nowy, ogólnopolski, interdyscyplinarny konkurs dla młodzieży w wieku 13-19 lat na projekt społeczny inspirowany reportażem #ReportażDziała, który wychodzi naprzeciw wyzwaniom w systemie kształcenia.

Działająca w całej Polsce sieć Klubów Młodego Odkrywcy wzmacnia się o pięciu nowych partnerów regionalnych z Leszna, Łodzi, Wrocławia, Niepołomic i Chełma. Dołączą oni do dwóch dotychczasowych z Rzeszowa i Olsztyna. Ośrodki regionalne będą współpracować z koordynatorem programu Centrum Nauki Kopernik oraz z siecią klubów działającą m.in. w szkołach rozsianych po kraju.

Dzień 20 listopada w warszawskim Centrum Olimpijskim będzie poświęcony znaczeniu empatii w procesie wychowania dziecka. Swój udział w Forum Eksperckim „Wiem. Czuję… Pomagam! Szkoła z Empatią” zapowiedzieli najlepsi polscy specjaliści! Dominika Kulczyk wraz z Kulczyk Foundation zapraszają! Wprawdzie limit miejsc w Centrum wyczerpał się, ale w Forum pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka można będzie uczestniczyć online. Na stronie www.wiemczujepomagam.pl czekają wszelkie szczegóły!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie