Czy rozdzielanie online i offline ma w dzisiejszych czasach sens? Zarówno młodzież, jak i dorośli korzystają z sieci codziennie: filmy, gry, muzyka, wiadomości, aktywność w grupach i na forach, kontakt ze znajomymi i rodziną, zdobywanie wiedzy, kreowanie siebie…
Jak uczyć dzieci o cyberbezpieczeństwie? Nauczyciele wdrażają program Cyber Academy
Cyber Academy to darmowy program edukacyjny, który został przygotowany w ramach globalnej inicjatywy Internet Safety For Kids & Families (ISKF), przez firmę Trend Micro. Cykl bezpłatnych szkoleń w formie krótkich filmików animowanych, skierowanych do dzieci w wieku 7-10 lat, został zaprojektowany z myślą o edukacji dzieci pod okiem rodziców i nauczycieli. Każdy odcinek zawiera w związku z tym dedykowane materiały dydaktyczne dla dorosłych, w tym przewodnik konwersacyjny. Z jedną z nauczycielek, która miała okazję przeprowadzać program, rozmawiamy o jego założeniach i skuteczności.
Schoolovision, czyli o europejskim uczniowskim śpiewaniu
Współpraca na poziomie europejskim otwiera szkołom, nauczycielom i uczniom szerokie możliwości – dobrze, że coraz więcej placówek włącza się w różne działania realizowane w ramach programu Erasmus Plus czy e-Twinning. Warto pokazywać ich sukcesy, aby tym samym zachęcać kolejne szkoły do udziału w projektach europejskich i nawiązywania bieżącej współpracy z zagranicznymi szkołami i instytucjami edukacyjnymi.
Dziewczyny do inżynierii!
Czym tak naprawdę jest inżynieria? Czy skojarzenia, które budzi – mężczyzny w roboczym kombinezonie naprawiającego maszynę – są wciąż aktualne? Dlaczego w branży IT jest tak mało kobiet? I w końcu – czy nastolatka, która nigdy wcześniej nie interesowała się matematyką ani informatyką, może zostać inżynierką?
Co się stanie, gdy dasz im wolną rękę?
Czas na pomysły Twoich uczennic i uczniów – ich wrażliwość, obserwacje i działania mogą doprowadzić do rozwiązania realnych problemów, z którymi dziś mierzy się świat. Tych małych i tych wielkich. Zaproponuj im udział w programie Solve for Tomorrow – to okazja, dzięki której rozwiną talenty oraz spędzą czas ze świadomością, że robią coś ważnego – z poczuciem wpływu i nadzieją. Na co? Na lepsze jutro dla nas wszystkich.
Kompas kreatywności
Często słyszymy, że kreatywność, to kompetencja przyszłości. Rzeczywiście, umiejętności nieszablonowego myślenia czy skuteczne generowanie a następnie wdrażanie oryginalnych i sensownych rozwiązań są warte wspierania. Wprawdzie wielu z nas sądzi, że wszystkie dzieci są kreatywne i wystarczy nie tłumić ich potencjału – co szkoła czasem, intencjonalnie bądź nie, czyni. Według tego spojrzenia, „wystarczy nie szkodzić”, a twórcze myślenie dzieci będzie rozkwitało. Inna perspektywa zakłada, że kompetencje twórcze da się rozwijać przez systematyczne, dobrze przemyślane i mądrze realizowane działania, najczęściej o charakterze treningowym.
Uczysz dzieci z Polski i Ukrainy? Ten program jest dla Ciebie
Amazon i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog ruszyli z kolejną odsłoną programu Zdolni Odkrywcy. Bezpłatne integracyjne e-lekcje dla klas 1–6 szkoły podstawowej, edukacyjne karty STEM, webinary kulturowo-językowe dla kadry pedagogicznej z Polski, a także kurs online edukacji cyfrowej, medialnej i STEM dla nauczycieli i nauczycielek z Ukrainy dostępne są już na stronie Kindloteki.
Ostatnie komentarze
Bardzo dziękuję za cenny komentarz.
Jestem w pewnym sensie Pana "studentem" ...