Uczniowie od pierwszych lat edukacji szkolnej przepadają za grami wszelkiego typu i nie powinno ich zabraknąć na żadnym z etapów kształcenia. Ale okazuje się, że wielu uczniów, już w szkole podstawowej, chętnie tworzy też swoje gry, zarówno te tradycyjne, jak i komputerowe. Wykorzystajmy tę pasję do celów edukacyjnych, zwłaszcza w szkole.
W internecie znajdziemy nie tylko informacje, ale też wspaniałe narzędzia do tworzenia edukacyjnych zasobów, którymi będą mogli posłużyć się także uczniowie w klasach I-III. Do takich narzędzi zaliczyć można zwłaszcza platformę do tworzenia gier edukacyjnych Zondle. Korzysta z niej już wiele nauczycieli i uczniów w polskich szkołach. Na przykład uczniowie z Piły w tejże platformie przygotowali już dziesiątki gier, które są wykorzystywane na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej, o czym opowiadała na INSPIRACJACH WCZESNOSZKOLNYCH 2015 Aleksandra Schoen-Kamińska z Zespołu Szkół nr 3 w Pile, członkini społeczności Superbelfrzy.
Zapraszamy na wystąpienie:
Link do prezitacji Aleksandry Schoen-Kamińskiej wspierającej wystąpienie: http://goo.gl/avd4eZ.
***
Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.
Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.
Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).
Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:
- Blogowanie z uczniami
- Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (2)
- Im więcej zabawy, tym więcej nauki
- O technologiach przyjaznych najmłodszym uczniom
- 10 pól aktywności dziecka w szkole
- O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
- Wyzwania nauczania (nie tylko) wczesnoszkolnego
- Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (1)