Poczynając od 2002 roku i ustawy No Child Left Behind (Nie pozostawić w tyle żadnego dziecka), [amerykański] rząd wymaga od szkół zrobienia czegoś nowego – zapewnienia, że każde dziecko opanuje podstawowe standardy. Obecny system oświaty sprawia, że wcale nie jest to takie proste, jak mogłoby nam się wydawać.

Amerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki
Dwa raporty brytyjskiego Komitetu ds. Połączonych Systemów Informatycznych (Joint Information Systems Committee, JISC), opracowane w oparciu o 12 miesięczne projekty badawcze realizowane w angielskich szkołach wyższych, dowodzą, że ochrona tożsamości ma dla studentów duże znaczenie nie tylko w codziennym życiu, ale również w edukacji podczas studiów.
Rozmowa z dr Małgorzatą Jantos, pracownikiem naukowym Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwolenniczką wprowadzenia bonu oświatowego, pomysłodawczynią „bonu sportowego” w Krakowie. Prowadzi również Szkoły Prywatne, które ukończyło kilka tysięcy młodych ludzi. Wywiad z dr Jantos ukazał się w styczniu br. na łamach Gazety Szkolnej.
Rozmowa z minister Ireną Dzierzgowską, współautorką reformy systemu edukacji w 1999 roku, redaktorem naczelnym miesięcznika Dyrektor Szkoły oraz serwisu

