Pedagodzy pracujący w szkołach niepublicznych dostrzegają dość
niski stopień aktywności obywatelskiej uczniów i niewielką liczbę
samodzielnych działań młodzieży. Czyżby wyrastało pokolenie
wykształconych, ale niezdolnych do współpracy
na rzecz dobra wspólnego egocentryków? Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego
podjęły się próby ożywienia społeczności uczniów.
Na ile szkoły są obywatelskie?
Pedagodzy pracujący w szkołach niepublicznych dostrzegają dość
niski stopień aktywności obywatelskiej uczniów i niewielką liczbę
samodzielnych działań młodzieży. Czyżby wyrastało pokolenie
wykształconych, ale niezdolnych do współpracy
na rzecz dobra wspólnego egocentryków? Szkoły Społecznego Towarzystwa Oświatowego
podjęły się próby ożywienia społeczności uczniów.

Jak co roku w styczniu liderzy zastosowań technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w nauczaniu spotkali się w Londynie na targach British Education Technology & Training (BETT). Myślą przewodnią tegorocznych targów był program budowy szkół dla przyszłości: kreatywnego nauczania z wykorzystaniem najnowszych technologii edukacyjnych.
Brytyjski instytut Centre for Learning and Performance Technologies (CLPT) przygotował listę najważniejszych narzędzi edukacyjnych. Wyboru dokonało 223 ekspertów z różnych krajów, którzy zajmują się zawodowo tematyką edukacyjną i szkoleniową. Na liście znalazły się zarówno programy komputerowe, jak i narzędzia interaktywne dostępne w Internecie.
Wszyscy wiemy, że czas porcelanowych lalek i samochodzików powoli odchodzi do lamusa. Obecnie bardzo modne są tzw. zabawki edukacyjne, ale czasem trudno ocenić, gdzie kończy się wartościowa zabawa, a zaczyna groteska. W świątecznej atmosferze warto zastanowić się, jak mądrze wybrać prezenty dla swoich pociech lub innych członków rodziny.
Federacja Amerykańskich Naukowców (FAS) dostrzegła olbrzymi potencjał edukacyjny w grach komputerowych. Po trwających trzy lata pracach udostępniła uczniom grę
Na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się wczoraj seminarium „Własność prywatna w epoce Internetu i globalizacji”. Wypowiedzi prelegentów przekonują, że we współczesnym, dynamicznym świecie, niekiedy trudno określić granice własności. Wszyscy byli natomiast zgodni, że stymuluje ona rozwój i powinna rozwijać poczucie odpowiedzialności.

