edutainmentEdutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób nie tylko przekazujemy treści edukacyjne, ale możemy także uczyć odbiorców, jak wykorzystać różne kanały komunikacji do edukacji.

 

edutainmentIstotą działań typu Edutainment jest połączenie edukacji z rozrywką. Mottem tzw. edukacji rozrywkowej jest stwierdzenie „uczyć bawiąc”. Wskazuje to na odpowiednią hierarchię ważności. Przez Edutainment rozumiemy takie działania, których celem jest przede wszystkim edukacja, zaś forma rozrywki jest sposobem uatrakcyjnienia lub ukrycia przekazu o charakterze edukacyjnym.

edutainmentSaga rodziny Archers'ów znana jest najlepiej w świecie anglosaskim. To jeden z najważniejszych seriali radiowych, który na antenie BBC gości "od wieków", bawiąc i edukując kolejne pokolenia. Zdaniem badaczy Edutainment to najstarszy program tego typu na świecie. Pierwsze eksperymentalne odcinki programu, BBC nadało w Wielkiej Brytanii w 1950 roku.

 

edutainmentNowe technologie i narzędzia stwarzają dziś zupełnie nowe możliwości w procesie edukacji i bezpośrednio wpływają na podniesienie jakości tego procesu. Zamiast studiować grube podręczniki, często lepiej jest sięgnąć po narzędzia, które w przystępny sposób tłumaczą zasady funkcjonowania różnych obiektów czy zjawisk, z którymi spotykamy się na co dzień.

Image9 grudnia UNICEF obchodził Międzynarodowy Dzień Młodego Nadawcy. Była to próba zwrócenia uwagi mediów na młodego odbiorcę ich programów, a także na jakość programów, które są przeznaczone dla dzieci. Tego dnia dzieci i młodzież mogli uczestniczyć w przygotowaniach programów adresowanych do młodzieży, a także do szerokiej opinii publicznej.

 

ImageNa początku listopada odbyła się konferencja „Moje finanse dziś i jutro”, inaugurująca trzecią edycję programu „Moje finanse”. W konferencji wzięli udział: prezes Narodowego Banku Polskiego Sławomir Skrzypek, prezes Citi Handlowy Sławomir Sikora oraz Przewodnicząca Rady Dyrektorów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Sonia Wędrychowicz-Horbatowska.

 

ict w edukacjiTelefon komórkowy przestaje pełnić tylko funkcję narzędzia komunikacji i staje się coraz ważniejszym narzędziem rozrywki i edukacji. Multimedialne telefony komórkowe przestają służyć tylko do rozmów. Ich użytkownicy coraz częściej ściągają aplikacje multimedialne - filmy, gry czy programy użytkowe, obsługują pocztę elektroniczną, słuchają muzyki i wiadomości.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie