Matematyka nie była i chyba nie jest lubianym przedmiotem w szkole. Warto, abyśmy uświadomili sobie, że głównym celem nauczania matematyki jest nie tylko przekazanie pewnych treści merytorycznych wymienionych w programie nauczania, lecz również formułowanie pożądanej postawy intelektualnej ucznia, w szczególności pobudzanie aktywności umysłowej, chęci samodzielnego pokonywania trudności, kształcenie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, abstrahowania i matematycznego analizowania zjawisk.

Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.

Czy w dobie obostrzeń i nauki zdalnej można uczyć kreatywności, pracy zespołowej i wykorzystywania wiedzy w praktyce? Tak. Uczestnicy, pedagodzy i wolontariusze zaangażowani w międzynarodowy program edukacyjny Odyseja Umysłu dają przykład tego, jak pasja, innowacyjne podejście i determinacja pomagają sprostać nowym wyzwaniom. Od 17 kwietnia trwa ogólnopolski finał konkursu twórczego rozwiązywania problemów – tym razem online. Bierze w nim udział blisko 1,5 tys. uczniów i studentów.

W czasie pandemii szkoły stanęły przed istotnym wyzwaniem – jak angażować uczniów w naukę komunikując się z nimi tylko przez ekrany komputerów i urządzeń. Nauczania ze szkolnej klasy nie można przenieść w całości do edukacji zdalnej, a wiele metod i narzędzi, którymi posługiwali się nauczyciele trzeba było dopasowywać do nowej rzeczywistości. Dawało to jednak możliwość odkrywania wielu nowych sposobów współpracy z uczniami i przyczyniło się do odkrycia ciekawych narzędzi edukacyjnych.

Odkąd poznałam metodę Design for Change bardzo chciałam wypróbować ją z moimi uczniami. Teraz już wiem, że powinna nazywać się Design for Miracle. Nie wierzyłam, że po zaledwie 6 miesiącach działań w moich uczniach może zajść tak duża zmiana. Jestem z nich dumna, a oni czują satysfakcję.

Czy przekazując informację zwrotną powinniśmy być bezstronni, czy może powinniśmy kierować się empatią i zrozumieniem? We wpisie przedstawię propozycję przekazywania informacji coachingowi przez lidera nauczycielom oraz przez nauczyciela uczniom.

Czas pandemii, a tym samym i edukacji zdalnej to niewątpliwie trudny czas. Trudny pod wieloma względami. Jednym z nich jest brak bezpośrednich relacji. Dotyczy to zarówno uczniów, jak i nas dorosłych. Zamknięcie szkół nie sprzyja spotkaniom, wymianom myśli, wspólnym rozmowom lub po prostu bycia razem w ciszy. A cisza też w naszych relacjach z innymi jest ważna i bardzo nam potrzebna.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb
Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie