Zadania fakultatywne (albo rozwojowe) są to zadania do zrobienia z własnego wyboru. Nie jest to tradycyjna praca domowa, zadawana w normalnych warunkach jako obowiązkowa. Można je zrobić lub nie i uczeń może często wybierać z różnych propozycji taką pracę, która uzna dla siebie za ciekawą i rozwijającą.
Metody głębokiego uczenia się
Odejście od zasady 3Z, czyli zakuj, zdaj, zapomnij, jest dziś zadaniem wszystkich osób zajmujących się edukacją: nauczycieli, edukatorów, rodziców. Żeby to się jednak stało, musimy znaleźć skuteczny sposób, który uporządkuje bezwładną wiedzę dzieci, pozwoli na trwałe zrozumienie istotnych procesów, a także samodzielne tworzenie znaczeń. Tu z pomocą przychodzi głębokie uczenie się.
Sygnalizator na lekcjach
Dziś o znanej zapewne wielu osobom technice świateł drogowych. Jest to najprostsza technika samooceny, ale bardzo wpierająca ocenianie kształtujące. Jej klasyczna forma polega na samoocenie uczniowskiej poprzez uniesienie odpowiedniego światła.
Cyfrowa edukacja ekologiczna w Twojej szkole
Nauka jest najbardziej efektywna, gdy staje się aktywnym doświadczeniem – zwłaszcza w tak ważnych tematach jak ochrona powietrza i zmiana klimatu. Teraz każda placówka edukacyjna może dołączyć do ogólnopolskiego programu Edukacyjna Sieć Antysmogowa (ESA) i korzystać z bezpłatnych cyfrowych gier, e-lekcji i scenariuszy zajęć.
Jak chronić pieniądze? Kampania „Bezpieczne Złotówki” dotarła do 20 milionów Polaków
Ponad 20 milionów odbiorców, setki materiałów edukacyjnych, współpraca z kluczowymi instytucjami państwowymi i finansowymi - to efekty kampanii „Bezpieczne Złotówki” prowadzonej przez Fundację THINK! ze środków Funduszu Edukacji Finansowej, którego dysponentem jest Minister Finansów i Gospodarki. Celem akcji jest podniesienie świadomości mieszkańców Polski nt. cyberbezpieczeństwa finansowego - tak, by każdy potrafił rozpoznać zagrożenie, chronić swoje dane i podejmować bezpieczne decyzje finansowe w internecie.
Młodzi innowatorzy szukają rozwiązań dla globalnych wyzwań
Poznaliśmy zwycięzców pierwszej edycji europejskiego konkursu „Solve for Tomorrow”. Firma Samsung zorganizowała w Mediolanie trzydniowy program inkubacyjny, którego celem było wyłonienie nowatorskich pomysłów mogących przynieść korzyść społeczeństwu.
Checklista nauczyciela współorganizującego
Wielu nauczycieli współorganizujących kształcenie zastanawia się, czy podoła nowym zadaniom, jak zaplanować swoją pracę i czy na pewno nie pominie żadnego ważnego obowiązku. Warto w takich sytuacjach sięgnąć po checklistę, która szczególnie na początku może być dużym ułatwieniem i wsparciem w codziennej organizacji działań.


