Dużo mówi się o tym, że nauczyciele nie powinni korzystać z podręczników, tylko sami tworzyć programy nauczania. Znam wielu nauczycieli, którzy naprawdę porzucili podręczniki, również tych, co mówią, że nie korzystają, a w rzeczywistości korzystają i tych, którzy uważają, że po to są podręczniki, aby z nich korzystać. Sytuacja jest skomplikowana, gdyż rodzice często domagają się podręczników, a z kolei inni narzekają, że muszą je kupować, a potem one nie są w pełni wykorzystane.
Ciekawi siebie – ciekawi świata, czyli V Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole
Już po raz piąty zbieramy ogólnopolską społeczność, by w dniach 23-29 września 2024 popularyzować naukowe podejście do szczęścia i dobrostanu w szkołach, przedszkolach, bibliotekach, domach kultury… wśród dorosłych (nauczyciele, pracownicy administracji, rodzice) i wśród dzieci. Tydzień Szczęścia w Szkole jest pretekstem, by zainicjować w nowym roku szkolnym pozytywne podejście do nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły, rodziców…
Zainspiruj się projektem edukacyjnym
Autorskie filtry do wody, automatyczna mini szklarnia, własnoręcznie tworzone instrumenty dawne i mapy miasta, warsztaty kulinarne, teledyski uczniowskie, oglądanie owadów pod mikroskopem i wiele innych, to projekty edukacyjne zrealizowane przez młodzież oraz nauczycieli i nauczycielki, zaprezentowane 7 czerwca na festiwalu w ramach VII edycji programu Edukacja Inspiracja, prowadzonego przez Fundację Szkoła z Klasą oraz Fundację EFC.
Eksperymentowanie bez granic! Kluby Młodego Odkrywcy w Warszawie
Wielki hydrauliczny labirynt, wirująca wieża z monet, sejsmograf, elektryczne bańki – to tylko niektóre z propozycji przygotowanych przez Kluby Młodego Odkrywcy z Polski, Armenii, Gruzji, Rumunii i Ukrainy. Zostały one zaprezentowane podczas największej w Europie imprezy plenerowej promującej naukę.
O higienie cyfrowej w szkołach i świetlicach środowiskowych
"Krok po MegaMoce” – pod tym hasłem 140 szkół podstawowych i 10 świetlic Towarzystwa Przyjaciół Dzieci rozpocznie we wrześniu zajęcia przygotowujące dzieci z klas 1-3 do tego, by umiały o siebie zadbać w świecie pełnym ekranów. Inicjatywa Fundacji Orange pomoże w rozwoju kompetencji społecznych i nauczy podstaw higieny cyfrowej, bezpieczeństwa w sieci oraz ochrony przed szkodliwymi zjawiskami. Właśnie ogłoszono listę szkół, które dołączą do programu.
Wszystko gra!
Muzyka, co udowodniono wieloma badaniami, ma nie tylko wpływ na kulturę, rozwój emocjonalny, ale także na rozwój biologiczny. Kontakt z muzyką jest też okazją do specyficznych operacji umysłowych. Widoczny jest wpływ muzyki na rozumienie prostych zjawisk matematycznych, takich jak: położenie, kierunek, wielkość oraz proste figury geometryczne. Muzyka ułatwia integrowanie myślenia muzycznego i matematycznego. Muzykowanie angażuje cały mózg, świadomość i podświadomość, wyobraźnię, zmysły, emocje i ciało wpływając pozytywnie na doskonalenie zdolności werbalnych i umiejętności rozumowania. Stąd właśnie pomysł na muzyczną innowację…
Techniki Duolingo a ocenianie kształtujące
Od dwóch lat ćwiczę z Duolingo język angielski. Często myślałam, aby opisać stosowane tam metody. Sądzę, że tęgie głowy pedagogiczne nad nimi myślały. Technologia warta jest poznania i naśladowania. Dla mnie jest ona w wielu miejscach zgodna z ocenianiem kształtującym, do którego jestem w pełni przekonana.
Ostatnie komentarze