Czy przestrzeń szkolna może wpływać na samopoczucie i sukces uczniów i uczennic? 35 szkół w całej Polsce udowodniło, że tak! W ramach programu grantowego Razem w Klasie. Przestrzenie Dobrostanu przekształciły swoje otoczenie w bardziej przyjazne i komfortowe miejsca do nauki, integracji i odpoczynku. Dzięki wsparciu finansowemu i merytorycznemu Fundacji Szkoła z Klasą uczniowie i nauczyciele wspólnie projektowali i tworzyli przestrzenie szkolne, które odpowiadają na ich potrzeby i wyzwania codzienności.

W dobie wszechobecnego dostępu do Internetu ochrona najmłodszych użytkowników sieci staje się kluczowym wyzwaniem. Dzień Bezpiecznego Internetu, obchodzony co roku w lutym, ma na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń online oraz promowanie odpowiedzialnego korzystania z zasobów cyfrowych. Jednym z programów edukacyjnych skierowanych do dzieci, który porusza tę tematykę jest „Akademia Bezpiecznego Puchatka”, realizowana pod Honorowym Patronatem Komendy Głównej Policji. Najmłodsi dzięki bezpłatnym materiałom poznają Internet, jego korzyści, ale także potencjalne zagrożenia. Uczą się, jak rozpoznawać niebezpieczne sytuacje online i jak skutecznie chronić się przed nimi, zachowując czujność.

Ponad połowa nastolatków czuje się osamotniona w mediach społecznościowych, a jednocześnie 43 procent młodych ludzi korzysta z mediów społecznościowych, by poczuć się lepiej[1]. Jaka jest wirtualna rzeczywistość młodych i ich bardzo realne emocje z tym związane? Czy na pewno je rozumiemy? W czym młodzież potrzebuje naszej pomocy? Jak możemy jej skutecznie udzielić? To główne pytania obchodów Dnia Bezpiecznego Internetu (11 lutego), na które poszukiwać będziemy odpowiedzi zarówno podczas ogólnopolskiej Gali w Warszawie, jak i realizowanych w całej Polsce lokalnych inicjatywach edukacyjnych, zaplanowanych aż do końca marca 2025.

Uczysz w szkole? Prowadzisz zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży w innej placówce? A może Twoje dziecko kształci się w systemie edukacji domowej? Centrum Nauki Kopernik oraz Europejska Agencja Kosmiczna (ESA) zapraszają dzieci i młodzież do uczestnictwa w międzynarodowym wyzwaniu Mission X! To znakomita okazja, by zadbać o kondycję fizyczną, rozwijać umiejętność współpracy w zespole i odkrywać fascynujący świat Kosmosu. Nowy semestr jest świetną okazją by zebrać drużynę i dołączyć do wyzwania!

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Tym bardziej, że świat bardzo dynamicznie się zmienia. Jak sprawdzać wiedzę i umiejętności w czasach generatywnej sztucznej inteligencji? I co uznać za ważne w wiedzy i umiejętnościach? Pytanie niezwykle aktualne. Stawiam je sobie, bo chcę coś zmienić w tradycyjnej dydaktyce akademickiej. Nie sposób dłużej udawać, że nie ma smartfonów, internetu, kształcenia online i licznych narzędzi AI.

Ocena kształtująca wypełnia cele oceniania zawarte w dokumentach prawnych, dotyczących oceniania. Ocena ma pomoc uczniowi w uczeniu się, określić, co uczeń zrobił dobrze, a co źle i dać mu wskazówki do rozwoju. Ocena kształtująca służy nie tylko uczniowi, ale też nauczycielowi.

Ogromne, kolorowe i niepowtarzalne Pożeracze Smutków Giganty powracają na aukcje Allegro, by wesprzeć 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Do wylicytowania jest aż 170 pluszaków, które zostały stworzone z miłością przez nauczycieli i nauczycielki z całej Polski. Każda maskotka to małe dzieło sztuki i ogromny gest wsparcia! Czy uda się pobić zeszłoroczny rekord? Wszystko na to wskazuje – emocje rosną, a licytacje wciąż trwają!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie