Metoda debaty oksfordzkiej jest chyba znana każdemu nauczycielowi, ale rzadko jednak wykorzystywany jest jej cały potencjał edukacyjny. W poradnikach metodycznych opisywana jest jako metoda aktywizująca, rodzaj dyskusji problemowej. W takim ujęciu gubi się w natłoku innych, mniej lub bardziej atrakcyjnych narzędzi. Tymczasem dzięki debacie oksfordzkiej mamy możliwość zaprojektować i przeprowadzić w przestrzeni szkoły czy klasy rodzaj „learning experience”, czyli doświadczenia edukacyjnego, uczenia się w różnorodny sposób i na wielu płaszczyznach.
Co się stanie, gdy dasz im wolną rękę?
Czas na pomysły Twoich uczennic i uczniów – ich wrażliwość, obserwacje i działania mogą doprowadzić do rozwiązania realnych problemów, z którymi dziś mierzy się świat. Tych małych i tych wielkich. Zaproponuj im udział w programie Solve for Tomorrow – to okazja, dzięki której rozwiną talenty oraz spędzą czas ze świadomością, że robią coś ważnego – z poczuciem wpływu i nadzieją. Na co? Na lepsze jutro dla nas wszystkich.
Tydzień Edukacji Globalnej 2022
Tydzień Edukacji Globalnej 2022 ma szczególny wymiar w tym roku. Jak nigdy dotąd nie były tak wyraźnie widoczne globalne podziały i współzależności. Od 14 do 20 listopada organizacje i instytucje z ponad 40 krajów zorganizują tysiące działań edukacyjnych, mających wspólny cel: podnieść świadomość na rzecz bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego świata.
Z jak zwinny – dlaczego „zetki” potrzebują „edukacyjnego fitnessu”?
Generacja Z to żyjące w wypełnionym nowoczesnymi technologiami środowisku pokolenie ciągłej zmiany. Dlatego w pracy z jego przedstawicielami tak ważne jest poszukiwanie „zwinnych” rozwiązań zmierzających w kierunku coraz lepszego zrozumienia ucznia i wykorzystania jego możliwości. Zadaniem nauczyciela pracującego z „zetkami” jest dynamiczne dostosowywanie się, w czym może pomóc przeniesienie na szkolny grunt praktyk biznesowych.
Emocje prosto z pudełka
Prowadzenie zajęć otwartych to moja tradycja. Nawet czas pandemii nie spowodował, że przestałam takowe organizować. Jasne, zmieniły się wtedy możliwości, nie o tym teraz. Raczej o tym, jak zaczarować przestrzeń, by mówić o tekście literackim, a zarazem nie mówić.
Uczysz dzieci z Polski i Ukrainy? Ten program jest dla Ciebie
Amazon i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog ruszyli z kolejną odsłoną programu Zdolni Odkrywcy. Bezpłatne integracyjne e-lekcje dla klas 1–6 szkoły podstawowej, edukacyjne karty STEM, webinary kulturowo-językowe dla kadry pedagogicznej z Polski, a także kurs online edukacji cyfrowej, medialnej i STEM dla nauczycieli i nauczycielek z Ukrainy dostępne są już na stronie Kindloteki.
Rysnotka jako informacja zwrotna z wykładu
Notowanie wizualne staje się coraz powszechniejsze na konferencjach. Jest nie tylko wzbogaceniem konferencji i przygotowaniem dla uczestników swoistego "abstraktu" lecz i formą informacji zwrotnej dla prelegenta. W niniejszym wpisie zamieszczam dwie notatki wizualne (sketchnotki, myślografie) Agaty Baj i Joanny Komorek, wykonane w czasie konferencji INSPIR@CJE 2022. Jedno wystąpienie a dwa różne spojrzenia.
Ostatnie komentarze