Szybko zmieniający się świat wymaga przeformułowania celów kształcenia, w szczególności pod kątem rozwijania kompetencji kluczowych uczniów. System edukacji nastawiony jest przede wszystkim na budowanie i przekazywanie wiedzy, pozostawiając sporo miejsca dla inicjatyw edukacyjnych nastawionych na rozwijanie umiejętności i postaw. Pomocne w tym mogą być narzędzia TOC, które dzięki swojej budowie, zastosowaniu i procesom myślowym, które trzeba uruchomić, są doskonałymi narzędziami do rozwoju myślenia krytycznego.

Szkolne drużyny cheerleaders mogą przynieść wiele korzyści nie tylko szkole, ale także młodzieży w ich procesie wychowawczym. Jeśli do tej pory, szkolne cheerleaderki wywoływały skojarzenia rodem z amerykańskich filmów, gdzie stereotypowe cechy są wręcz przerysowane, to spieszę z informacją, że prawdziwy cheerleading jest od tego bardzo daleki.

Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. Niestety, bardzo często kojarzy się dzieciom z obliczaniem przykładów i rozwiązywaniem stereotypowych zadań z treścią. Monotonia. A wystarczy dodać odrobinę magii i nauka matematyki nabiera innego wymiaru.

Miro, to nowa nazwa dawnego narzędzia - RealtimeBoard (pisałam o wykorzystaniu już wcześniej), podobnie w przypadku darmowego narzędzia Wakelet, które nieustannie rozwija swoje możliwości w kierunku #appsmashing, czyli tworzenia miejsca, w którym można animować aktywności z wykorzystaniem różnych, współdziałających aplikacji. Postanowiłam zebrać pomysły związane z Miro (pod oknem kolekcji Wakeleta jest opis w j. polskim).

„Nie potrafię rysować…” – to najczęściej słyszymy podczas warsztatów z uczniami, nauczycielami. I to w ogóle nie jest prawdą! Każdy potrafi! Nasi przodkowie u zarania dziejów, rysowali na ścianach jaskiń. Z czasem zmieniło się tylko narzędzie, czy też narzędzia do rysowania. Chcecie się nauczyć? To nie będzie bolało :-) A będziecie zachwyceni!

Uczniu, możesz wziąć udział w badaniu! Na temat przestrzegania praw ucznia w polskich szkołach mogą wypowiedzieć się zarówno uczniowie, jak i niedawni absolwenci. To część badania, dzięki któremu Stowarzyszenie Umarłych Statutów przygotuje raport o praworządności w oświacie. Możliwe, że dowiemy się z niego, co w naszym systemie edukacji wymaga pilnej poprawy.

Do 9 września można zgłaszać kandydatury do konkursu Nauczyciel Jutr@, który zainicjowała Fundacja Orange we współpracy z Głosem Nauczycielskim. Tytuł ten otrzyma osoba, która podąża za swoimi uczniami i dla nich otwiera się na nowe technologie, jednocześnie nie traci z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z młodymi ludźmi. Nagrodą jest wizyta studyjna w Finlandii i poznanie jednego z najwyżej ocenianych systemów edukacyjnych na świecie. Konkurs towarzyszy corocznym wyborom Nauczyciela Roku organizowanym przez Głos Nauczycielski już po raz 20.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie