Ruszają właśnie zapisy dla nauczycieli na bezpłatne multimedialne scenariusze lekcji „Wiem. Czuję… Pomagam!”. Już od teraz każdy nauczyciel może otrzymać od Kulczyk Foundation zeszyt wraz z płytą zawierający scenariusze lekcji przeznaczone dla dzieci w wieku 6-9 lat. Zawarte w nim inspiracje do zajęć powstały na podstawie wydanego w tym roku przez Kulczyk Foundation audiobooka „Mądre bajki z całego świata”.
Czy można wyczuć Boże Narodzenie w powietrzu?
Na co dzień i od święta dzieci zadają wiele pytań! Chcąc zaspokoić ciekawość swoich podopiecznych, jako nauczyciel każdego dnia stajesz przed ogromnym wyzwaniem. W ten przedświąteczny czas z pomocą przychodzi serwis Scenariuszelekcji.edu.pl i dostępne każdemu człowiekowi… zmysły!
Młodzież lubi projekty społeczne
Latają dronami nad Warszawą, żeby pokazać, jak mogłaby wyglądać bez wielkich reklam; uczą Poznaniaków, jak prawidłowo korzystać ze schodów ruchomych; zachęcają przedszkolaków i uczniów do czytania książek - właśnie takie projekty społeczne robi młodzież w ramach olimpiady “Zwolnieni z Teorii”. Aby wziąć w niej udział wystarczy mieć dobry pomysł, chęci, aby go zrealizować i zgrany zespół.
Pracujemy z osią czasu
Uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim, mają duże problemy z orientowaniem się w stosunkach czasowych. Mają też kłopoty z powiązaniem nowych informacji z poprzednio zapamiętanymi. Takie deficyty utrudniają naukę. Świetnym sposobem na pokazanie zdarzeń, które tworzą logiczną i chronologiczna całość są interaktywne osie czasu.
Jak wykorzystać padlet w szkole, klasie i nie tylko?
O Padlecie już tu pisano wiele, ale chciałabym napisać, jak ja wykorzystuję tę aplikację w szkole i dlaczego właśnie daje ona możliwość wszechstronnego wykorzystania w różnych aktywnościach uczniów i nauczycieli.
Więcej Klubów Młodego Odkrywcy w szkołach
Działająca w całej Polsce sieć Klubów Młodego Odkrywcy wzmacnia się o pięciu nowych partnerów regionalnych z Leszna, Łodzi, Wrocławia, Niepołomic i Chełma. Dołączą oni do dwóch dotychczasowych z Rzeszowa i Olsztyna. Ośrodki regionalne będą współpracować z koordynatorem programu Centrum Nauki Kopernik oraz z siecią klubów działającą m.in. w szkołach rozsianych po kraju.
Moje małe Show(bie), czyli jak złapać kontakt z uczniem…
Kiedy pięć lat temu rozpoczynałam swoją przygodę z „Cyfrową Szkołą”, najbardziej w pracy na lekcji z uczniami, brakowało mi narzędzia, które dawałoby mi możliwość przesłania uczniom materiałów i otrzymania od nich zwrotnie – wypełnionego lub wykonanego ćwiczenia.