W pierwszej części cyklu „uczniowskiego DIY” opisywałam powody, dla których zdecydowałam się zmienić dotychczasowe podejście w kwestii tworzenia materiałów edukacyjnych. Opisywałam też korzyści, jakie mają uczniowie i nauczyciele, kiedy to ci pierwsi zajmują się samodzielnym projektowaniem treści dydaktycznych. Przytoczyłam także kilka potencjalnych problemów, jakie mogą pojawić się w początkowych fazach wdrażania takiej formy pracy oraz propozycje rozwiązań.
Konkurs na multimedialną interpretację Konstytucji RP
2 kwietnia 2017 r. minęło 20 lat od uchwalenia obecnie obowiązującej Konstytucji RP. Zapraszamy uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w II edycji konkursu na multimedialną interpretację Konstytucji RP. Zgłoszenia przyjmujemy do 17 maja br.
Czy w przyszłości zabraknie inżynierów oraz naukowców?
Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników w sektorze STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) rośnie. Przewiduje się, że do 2025 r. będzie dostępnych około 7 milionów miejsc pracy, z czego dwie trzecie powstanie w wyniku przejścia pracowników na emeryturę.
Radość muzykowania
Muzyka należy do takich zajęć w szkole, które mogą dać uczniom bardzo dużo radości, pozytywnej energii i satysfakcję z indywidualnych i wspólnych wystąpień. Ale tylko wówczas, gdy są to zajęcia praktyczne - nie mówimy tu o wynaturzeniach, jakie mają miejsce na muzyce w wielu szkołach, czyli zagracania głowy zbędnymi faktami i terminami z historii muzyki zamiast grania.
Cogito21 – konkurs krytycznego myślenia
W roku 2016 redaktorzy Oxford Dictionaries uznali słowem roku określenie "post-prawda". Odnosi się ono do różnych form manipulacji opiniami ludzi, głównie przez media społecznościowe. Przez Facebooka i inne podobne portale codzienne przetacza się ogromna ilość wiadomości, z których znaczna część jest tylko częściowo prawdziwa, a wiele stanowią zwyczajne kłamstwa. Czy można sobie z tym poradzić? NAVIGO Centrum Innowacyjnej Edukacji we współpracy z firmą Google zaprasza na Cogito21 - konkurs myślenia krytycznego.
Drama (to nie taki dramat) w szkole
Drama jako metoda pracy z uczniami jest jeszcze stosunkowo rzadko wykorzystywana na zajęciach w szkole podstawowej. A przecież daje ona możliwość głębokiego rozwoju osobowości uczniów, w szczególności rozwijania ich wyobraźni i wrażliwości. Można ją z powodzeniem wprowadzać już na etapie edukacji wczesnoszkolnej.
Porozmawiajmy o dokuczaniu – materiały dla nauczycieli
Ponad połowa dzieci w szkołach podstawowych doświadcza minimum raz w miesiącu niemiłego zachowania swoich kolegów w postaci: obgadywania, przedrzeźniania, izolowania, a nawet nastawiania klasy przeciwko sobie. Dokuczanie takie najczęściej zdarza się w szkołach podstawowych, zarówno na etapie wczesnoszkolnym, jak i w klasach IV-VI. Warto porozmawiać z dziećmi na ten temat, a pomocą mogą służyć scenariusze opracowane w ramach kampanii edukacyjnej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.
Ostatnie komentarze