Wczoraj miała miejsce premiera niezwykłej książeczki. Czytelnicy dostali do rąk polską wersję książki Petera Reynoldsa pt. ”Kropka”. Dla mnie to dzień szczególny, ponieważ nigdy mi się nie śniło, że to się wydarzy. A marzyć lubię, a jeszcze bardziej lubię marzenia realizować. Więc być może to marzenie o polskiej wersji książki zostało kiedyś przeze mnie wypowiedziane głośno, nie pamiętam tego momentu. Zdarzyło mi się kilka razy, że spełniały się te, którymi z kimś się podzieliłam. Pozostaje mi wierzyć, że tak było i tym razem. Na szczęście. Jutro Międzynarodowy Dzień Kropki.

Dydaktyka biologii staje przed nowymi wyzwaniami związanymi z dynamicznym rozwojem tego obszaru wiedzy. W podstawie programowej pojawia się co raz więcej treści związanych ze zjawiskami zachodzącymi na poziomie molekularnym i metodami używanymi do ich badania. Podobnie akademicka, specjalistyczna wiedza staje się coraz obszerniejsza i podlega bardzo szybkim zmianom. Nie zawsze są możliwości i czas by zapoznać uczniów i studentów ze wszystkimi aspektami zagadnienia, nie mówiąc już o zajęciach laboratoryjnych i możliwości samodzielnego działania.

Już po raz 24. w Polsce odbędzie się Akcja Sprzątanie świata – w tym roku pod hasłem „Nie ma śmieci – są surowce”. Celem tej edycji jest zwrócenie uwagi, na to że przedmioty, które potocznie nazywamy śmieciami, są w rzeczywistości surowcami. Nie mogą one kończyć jako „śmieci” - na składowisku, w lesie czy w rzece, ale poprzez segregację odpadów powinny z powrotem trafiać do wykorzystania, funkcjonując jako zasób w gospodarce o obiegu zamkniętym (GOZ). Albo jako rzeczy „z drugiej ręki” służyć innym.

Rzeczywistość szkolna ciągle się zmienia. W tym roku zmienia się szczególnie, w związku z wprowadzaną reformą edukacji. Podstawówki zyskają nowe roczniki, rozrastają się zarówno grona pedagogiczne jak i grupy uczniowskie. Gimnazja powoli przekształcają się: stają się częścią większej całości, zmieniają profile. Licea przygotowywać się będą do przyjęcia nowych uczniów. Nie sposób ująć wszystkich kombinacji, które dotyczyć będą szkół w zaczynającym się właśnie roku szkolnym.

Zapraszamy do Muzeum POLIN, miejsca pełnego dźwięków, barw i opowieści, ukazującego 1000 lat dziejów polskich Żydów. U nas żadne dziecko się nie nudzi! Pokażemy Wam piękno różnorodności kultur, religii i tradycji, porozmawiamy o przeszłości i wyzwaniach współczesnego świata. Obudzimy w Was ciekawość i zainspirujemy do twórczej pracy. Zobacz nową ofertę edukacyjną Muzeum POLIN.

Wielu nauczycieli broni się przed rysowaniem. Najczęściej twierdzą, że nie potrafią. To oczywista nieprawda, bo każdy potrafi rysować i każdy ma swój własny styl. Trzeba spróbować. Po co? A choćby dlatego, że uczenie się wzbogacone rysunkami będącymi wizualizacją naszych myśli, może przychodzić uczniom łatwiej, a treści będą dłużej pamiętane. Podpowiemy dziś kilkanaście sposobów wykorzystania myślografii przez nauczycieli.

Pierwsze dni w szkole z nowymi klasami są zdominowane przez potrzebę poznania. Realizowane jest to na różne sposoby, często jednak sprowadza się do testu (nazywanego różnie: diagnozą, na wejście, otwierającym, nawet badaniem wyników, sprawdzianem umiejętności…). Czy naprawdę „Back to School” musi rozpoczynać stresująca testomania?

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie