Jak rozwijać u uczniów logiczne myślenie i umiejętności matematyczne? Koniecznie z wykorzystaniem kolorowych kubków. Dzieci uwielbiają uczyć się poprzez praktyczne działanie, ruch, manipulacje, a kubeczki im to zapewniają. Podczas ćwiczeń ćwiczymy także rozróżnianie kolorów, orientację przestrzenną i percepcją wzrokową. Jak ćwiczyć?
Od wnętrza do obrazu, od obrazu do wnętrza, czyli arteterapia wizualna
Czy zdarza się Wam, podczas długiej rozmowy telefonicznej lub niezbyt zajmującego wykładu czy szkolenia, bezwiednie uruchomić długopis i snuć na kartce bajeczne, rozwijające się wzory? Czasem powstają wtedy całe rysunkowe opowieści, które generuje nasza podświadomość z zapisanych wewnątrz naszej psychiki obrazów, doznań, z rodzaju naszej wrażliwości…
Muzyka w szkole podstawowej – jak zachęcić, a nie zniechęcić?
Edukacja muzyczna w publicznych szkołach podstawowych (nie mówimy o tych muzycznych), kuleje nie od dziś. Urzędnicy i ministrowie edukacji narodowej nie dostrzegają potencjału ogólnorozwojowego tego przedmiotu. Nie kładzie się nacisku na edukację muzyczną nauczycieli, bo przecież to taki „michałek”, a nie „prawdziwy” przedmiot. A przecież mogłoby być zupełnie inaczej.
MegaMisja i #SuperKoderzy zapraszają uczniów do przygody z cyfrowym światem
Wczoraj ruszyła rekrutacja do dwóch bezpłatnych programów edukacyjnych Fundacji Orange skierowanych do szkół podstawowych: MegaMisja i #SuperKoderzy. Nauczyciele i uczniowie z całej Polski mają szansę poszerzyć grono blisko 800 szkół, które od 3 lat wykorzystują nowoczesne scenariusze lekcji wprowadzające najmłodszych w tajniki technologii. Programy zostały objęte honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji i Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Niepodległa
Kiedy trzy lata temu rozpoczynaliśmy realizację projektu „Transforming Europe – World War I and its consequences” od razu zaplanowaliśmy świętowanie 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. W zeszłym tygodniu podczas wizyty partnerskiej w Essen w Niemczech rozpoczęliśmy obchody od stworzenia przenośnej instalacji upamiętniającej zakończenie I wojny światowej. A jak? Zobaczcie!
Projekt na projekt
Informatyka. Nauczyciel: Co z Nimi robić? Znowu się będą męczyć jak każę im napisać tekst w edytorze. Z arkuszem to już lepiej nie będę ryzykował, bo okaże się ze w ogóle go nie znają. Grafika ? Zaraz mi porobią memy z lekcji, albo Snapy i pójdzie w świat. Ech, to może po prostu zamiast się przejmować pojedziemy tematami z książki. Co tam jest do roboty? „Obrazy czarno-białe i jednobarwne”. Ogarniemy zapis cyfrowy kolorów, palety barw, później: kartkówka i sprawdzian i jakoś to poleci do przodu…
Planetarium w trasie
By poczuć się jak astronom, wystarczy podnieść głowę i spojrzeć w niebo. Jak wyglądają najbardziej znane gwiazdozbiory? Gdzie ich szukać? Czy warto? Jest okazja, by się przekonać! Centrum Nauki Kopernik uruchamia Planetobus i wyrusza w trasę z mobilnym planetarium. Odwiedzi w tym roku 20 szkół w małych miejscowościach w całej Polsce. Projekt realizowany jest wspólnie z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego.