Dydaktyka biologii staje przed nowymi wyzwaniami związanymi z dynamicznym rozwojem tego obszaru wiedzy. W podstawie programowej pojawia się co raz więcej treści związanych ze zjawiskami zachodzącymi na poziomie molekularnym i metodami używanymi do ich badania. Podobnie akademicka, specjalistyczna wiedza staje się coraz obszerniejsza i podlega bardzo szybkim zmianom. Nie zawsze są możliwości i czas by zapoznać uczniów i studentów ze wszystkimi aspektami zagadnienia, nie mówiąc już o zajęciach laboratoryjnych i możliwości samodzielnego działania.
Sprzątanie świata 2017: nie ma śmieci – są surowce!
Już po raz 24. w Polsce odbędzie się Akcja Sprzątanie świata – w tym roku pod hasłem „Nie ma śmieci – są surowce”. Celem tej edycji jest zwrócenie uwagi, na to że przedmioty, które potocznie nazywamy śmieciami, są w rzeczywistości surowcami. Nie mogą one kończyć jako „śmieci” - na składowisku, w lesie czy w rzece, ale poprzez segregację odpadów powinny z powrotem trafiać do wykorzystania, funkcjonując jako zasób w gospodarce o obiegu zamkniętym (GOZ). Albo jako rzeczy „z drugiej ręki” służyć innym.
Szkoła z Klasą 2.0 zaprasza do 16. edycji programu
Rzeczywistość szkolna ciągle się zmienia. W tym roku zmienia się szczególnie, w związku z wprowadzaną reformą edukacji. Podstawówki zyskają nowe roczniki, rozrastają się zarówno grona pedagogiczne jak i grupy uczniowskie. Gimnazja powoli przekształcają się: stają się częścią większej całości, zmieniają profile. Licea przygotowywać się będą do przyjęcia nowych uczniów. Nie sposób ująć wszystkich kombinacji, które dotyczyć będą szkół w zaczynającym się właśnie roku szkolnym.
Dotykaj, doświadczaj, pytaj – odkrywaj z nami historię!
Zapraszamy do Muzeum POLIN, miejsca pełnego dźwięków, barw i opowieści, ukazującego 1000 lat dziejów polskich Żydów. U nas żadne dziecko się nie nudzi! Pokażemy Wam piękno różnorodności kultur, religii i tradycji, porozmawiamy o przeszłości i wyzwaniach współczesnego świata. Obudzimy w Was ciekawość i zainspirujemy do twórczej pracy. Zobacz nową ofertę edukacyjną Muzeum POLIN.
Myślografia albo o czym bazgrzą nauczyciele
Wielu nauczycieli broni się przed rysowaniem. Najczęściej twierdzą, że nie potrafią. To oczywista nieprawda, bo każdy potrafi rysować i każdy ma swój własny styl. Trzeba spróbować. Po co? A choćby dlatego, że uczenie się wzbogacone rysunkami będącymi wizualizacją naszych myśli, może przychodzić uczniom łatwiej, a treści będą dłużej pamiętane. Podpowiemy dziś kilkanaście sposobów wykorzystania myślografii przez nauczycieli.
Bez testów i ankiet w pierwszym dniu szkoły
Pierwsze dni w szkole z nowymi klasami są zdominowane przez potrzebę poznania. Realizowane jest to na różne sposoby, często jednak sprowadza się do testu (nazywanego różnie: diagnozą, na wejście, otwierającym, nawet badaniem wyników, sprawdzianem umiejętności…). Czy naprawdę „Back to School” musi rozpoczynać stresująca testomania?
Pokazać - Przekazać: o konektywizmie, sieciach i uczeniu się
Dynamiczny rozwój technologii komunikacyjnych oraz narzędzi i zasobów edukacyjnych w Internecie mogą mieć ogromny wpływ na jakość uczenia się w XXI wieku. Jeśli tylko wiemy jak i gdzie, znajdujemy tam coraz więcej wartościowych informacji, które możemy wykorzystać dla naszego rozwoju. O tym, jak poruszać się w tej rzeczywistości i jak wykorzystać sieć dla edukacji przez dwa dni rozmawiali uczestnicy konferencji "Pokazać - Przekazać" 2017 w Centrum Nauki Kopernik.