Trwa październik – Miesiąc Bibliotek Szkolnych. To dobry czas, by przedstawić w tym miejscu projekt Okładki, jakże żywe… Jego głównym celem jest nietypowa forma promocji czytelnictwa. Biorący w nim udział uczniowie kształcą bowiem umiejętność świadomego wybierania lektury, rozwijają swoje zainteresowania, a przy tym działają i twórczo się bawią.

Czy uważność przydaje się w życiu? Jak bardzo, skoro nawet słowo to nie istnieje, a autokorekta nieustannie je zakreśla?

Od ponad roku Centrum Badań Kosmicznych PAN w ramach programu Erasmus+ realizuje projekt edukacyjny „Od śrubki do satelity - dobre praktyki w nauczaniu fizyki w gimnazjach oraz fizyki z elementami astronomii w szkołach ponadgimnazjalnych”. Projekt jest odpowiedzią na aktualne problemy nauczania fizyki w szkołach publicznych w Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii.

Wiele szkół znajduje się w pobliżu mniejszych lub większych kompleksów leśnych albo stosunkowo łatwo można się do nich dostać z dziećmi. Pobyt w lesie to okazja do zorganizowania całodniowych, bogatych zajęć przedmiotowych, na których uczniowie będą uczyć się nie tyle z podręczników, co po prostu przy wykorzystaniu tego, co tam w lesie znajdą. Takie zajęcia to okazja nie tylko do poznawania przyrody, ale i pogłębiania znajomości matematyki, języka ojczystego, ale i fizyki, geografii oraz wielu innych przedmiotów.

20. listopada w Centrum Olimpijskim przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie! Dominika Kulczyk wraz z Kulczyk Foundation zapraszają na wyjątkowe w Polsce wydarzenie: cały dzień poświęcony znaczeniu empatii w procesie wychowania dziecka. Swój udział zapowiedzieli najlepsi polscy specjaliści. Wstęp na Forum pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka jest bezpłatny, a zarejestrować się można na stronie www.wiemczujepomagam.pl. O udziale w Forum Eksperckim „Wiem. Czuję… Pomagam! Szkoła z empatią” decyduje kolejność zgłoszeń.

Tydzień Kodowania 2017 to europejska inicjatywa, której celem jest zachęcanie dzieci, młodzieży oraz dorosłych do nauki programowania. W 2013 r. święto to zainicjowali Młodzi Doradcy ds. Agendy Cyfrowej przy ówczesnej Komisarz UE, Neelie Kroes. Kraje europejskie na specjalnej mapie wydarzeń codeweekowych wprowadzają organizowane przez siebie akcje. W ten sposób powstaje lista państw, które w największym stopniu zaangażowały się w promocję nauki programowania.

Pewną innowacją pedagogiczną może być potraktowanie każdego ucznia w klasie jako bohatera. Takie podejście jest możliwe w każdej szkole. Tworzymy programy nauczania w oparciu o podstawę programową, ale to uczeń jest głównym aktorem w procesie uczenia się i ma możliwość zdecydowania, kim jest jego bohater i w jaką podróż się udaje.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie