W ostatnich dniach stanęłam przed zadaniem porządkowania wiedzy moich uczniów z zakresu odmiany rzeczownika. Ponieważ rzecz dotyczy pierwszorocznych gimnazjalistów, postanowiłam podejść do tematu inaczej niż zwykle. Zamiast tradycyjnej „burzy mózgów”, zaproponowałam uzupełnienie narysowanej notatki.

Ostatni dzień września wpisał się w historię 582 szkół z całej Polski jako prawdziwe święto demokracji. Właśnie w tylu placówkach odbyły się w pełni demokratyczne wybory do władz samorządu uczniowskiego, a głos swój oddało łącznie aż 78% uprawnionych. Akcję Samorządy Mają Głos po raz szósty zorganizowała Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Jakie eksperymenty naukowe można przeprowadzać z małymi dziećmi w szkole? Jak własnoręcznie przygotować proste i bardzo efektowne pomoce naukowe? Jak nie wydać majątku na składniki potrzebne do eksperymentów? Jak uczyć się bawiąc do woli? Zobaczmy, to wcale nie jest takie trudne.

"Chcemy zainspirować nauczycieli i wychowawców, którzy chcą rozmawiać z dziećmi o znaczeniu empatii, odpowiedzialności, otwartości i wrażliwości" – mówią eksperci edukacyjni Kulczyk Foundation. 14 listopada w Centrum Olimpijskim przy ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie odbędzie się Forum Eksperckie dla nauczycieli „Wiem. Czuję... Pomagam! Empatia w szkole”. Jest związane z ogólnopolskim programem edukacyjnym Kulczyk Foundation, który koncentruje się na wartościach podstawowych dla wychowania dziecka. Rejestracja na Forum jest darmowa – pod adresem: www.wiemczujepomagam.pl.

W kalendarzu roku szkolnego aż roi się od świąt, które uczniom i nauczycielom dają szansę rozwinąć skrzydła, potrenować kreatywność, pouczyć się inaczej niż w ławce, stanąć do konkursów i przekonać się, jaką frajdą może być nauka.

Chyba wszyscy mamy ten sam problem spędzając wiele godzin w Internecie na przeszukiwaniu zasobów edukacyjnych. Trafiamy na tak wiele ciekawych materiałów, że po jakimś czasie zaczynamy je gubić i zapominać. Jak je posortować i gromadzić, aby można było z nich wygodnie korzystać na zajęciach i poza nimi? Jednym z takich narzędzi jest aplikacja Livebinders.

Obserwacja trendów odnośnie relacji młodzieży do mediów audiowizualnych powinna cieszyć każdego edukatora filmowego. W 2015 roku do kina wybrało się prawie 45 milionów widzów. Jest to imponująca liczba, jeżeli porównać ją z wynikiem z przed 10 lat, kiedy to frekwencja w kinie wyniosła niecałe 24 miliony. Podobnie zwyżkowa jest tendencja angażowania się młodych ludzi w tworzenie własnych form filmowych, co zauważyć można choćby na portalu YouTube. Wydawać by się mogło, że film stał się dla młodych ludzi czymś tak naturalnym, jak powietrze...

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie