Pewnie wiele osób marzy o tym, aby zarobić w życiu duże pieniądze. Wprawdzie pieniądze szczęścia nie dają (podobno), ale umiejętnością powiększania swojego majątku nikt zapewne by nie pogardzi. Na pewno przyda się w wielu sytuacjach w naszym życiu. Tylko skąd wziąć taką wiedzę, skoro gospodarować pieniędzmi uczymy się bardzo często na własnych błędach. Pomocą służą gry symulacyjne.

Naukowcy twierdzą, że rozwiązywanie krzyżówek jest jednym z ćwiczeń intelektualnych, które w dużym stopniu wpływa na naszą pamięć i sprawność umysłową. Rozwija inteligencję i pomaga szybciej przywołać i zapamiętać pewne rzeczy. Dla niektórych jest to niezwykle relaksująca i odprężająca aktywność.

„Ale ekstra!” – tak powinny reagować dzieci, wchodząc do stołówki. „Jest ona bowiem nie tylko miejscem spożywania posiłków, ale także przestrzenią, w której uczniowie spotykają się podczas długiej przerwy, budują relacje i odpoczywają”, opowiada Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności. Jak zatem powinna wyglądać ekstra stołówka?

W Warszawie odbywają się Inspir@cje Wczesnoszkolne 2017. Bierze w nim udział blisko 350 nauczycieli i edukatorów z całego kraju (nauczyciele z Radowa Małego policzyli, że aż z 90 miejscowości). Jest to dwudniowe święto edukacji, dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji. Inspirują się, aby potem w swoich szkołach lepiej uczyć.

Pamiętacie kultowy teleturniej „Koło Fortuny” nadawany w latach 90-tych w telewizji polskiej? Ja pamiętam ten rytuał zasiadania z rodziną przed odbiornikiem telewizora w oczekiwaniu na pana Wojciecha i panią Magdę. Pamiętam również kręcące się koło fortuny i oczekiwanie w napięciu na pojawiającą się kwotę.

Czytelnictwo można promować na różne sposoby. Niektórzy organizują turnieje wiedzy, inni kręcą filmy. Tymczasem okazuje się, że jednym ze skuteczniejszych sposobów jest zaproponowanie zmagań artystycznych. Tak własnie postąpili organizatorzy Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego „Baśnie, naturalnie!”.

Jeszcze tylko parę dni pozostało do nadsyłania prac na konkurs „Nakręć się” organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Filmoteką Narodową, dzięki wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Do 13 lutego czekamy na młodzieżowe prace odnoszące się do pakietu „Filmoteka Szkolna” – etiudy filmowe i recenzje. Nagrody – sprzęt filmowy, filmy, książki oraz udział w Festiwalu Filmoteki Szkolnej przypadną tym z autorów, którzy nawiążą odważny dialog z polskimi twórcami i przekonają nas do swojej wizji. Liczy się pomysł, zaangażowanie i intrygująca forma.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie