W kalendarzu roku szkolnego aż roi się od świąt, które uczniom i nauczycielom dają szansę rozwinąć skrzydła, potrenować kreatywność, pouczyć się inaczej niż w ławce, stanąć do konkursów i przekonać się, jaką frajdą może być nauka.

Obserwacja trendów odnośnie relacji młodzieży do mediów audiowizualnych powinna cieszyć każdego edukatora filmowego. W 2015 roku do kina wybrało się prawie 45 milionów widzów. Jest to imponująca liczba, jeżeli porównać ją z wynikiem z przed 10 lat, kiedy to frekwencja w kinie wyniosła niecałe 24 miliony. Podobnie zwyżkowa jest tendencja angażowania się młodych ludzi w tworzenie własnych form filmowych, co zauważyć można choćby na portalu YouTube. Wydawać by się mogło, że film stał się dla młodych ludzi czymś tak naturalnym, jak powietrze...

Telefon komórkowy stał się nieodłącznym elementem codziennego życia nastolatków. Dla ucznia jest to nie tylko pierwsze prywatne urządzenie do wymiany informacji, ale i jeden z głównych kanałów dostępu do wiedzy oraz atrakcyjne narzędzie wykorzystywane w edukacji. Nauczyciele szkół prowadzonych przez Fundację Edukacji Międzynarodowej we Wrocławiu wykorzystują tę technologię w pomysłowy sposób, konstruktywnie włączając telefon komórkowy w zajęcia edukacyjne. W szkołach Fundacji uzgodniono jednak z rodzicami i wprowadzono szczególne zasady korzystania z telefonów komórkowych przez uczniów podczas lekcji i przerw.

Lektury szkolne nie będą nudne i niesmaczne, jeśli nauczyciel zadba o to, aby je podsunąć uczniom w odpowiedni sposób. To w sumie podobnie jak z kuchnią - ta sama potrawa może nam bardzo smakować i również, źle przyprawioną i podaną, zapamiętamy jako niesmaczną na długo i nie będziemy chcieli jej ponownie spróbować. Przedstawimy zatem dziś kilka przepisów.

Rok szkolny 2016/17 to szczególny czas dla naszego programu. Szkoła z Klasą kończy 15 lat! Już teraz zapraszamy Was do wspólnego świętowania i udziału w nowej edycji. Od 2002 roku było z nami 9 tysięcy szkół, 100 tysięcy nauczycieli i ponad milion uczniów z całej Polski. Zachęcamy Was do dołączenia do nas w kolejnej edycji.

A więc stało się! Ruszyła fala myślicieli wizualnych w polskich szkołach. To co wydarzyło się, po naszym wtorkowym spotkaniu przeszło moje najśmielsze oczekiwania. 6 września o 20.00 spotkaliśmy się w sieci, by poćwiczyć rysowanie myśli. Cały cykl, „ABC myślenia wizualnego”, będzie takim wprowadzeniem w temat, rozłożonym na 10 spotkań online.

Nauczyciele języka polskiego mają szerokie możliwości dla prowadzenia zajęć w sposób nieszablonowy. Pracują z dziełami kultury, które - mając dobry pomysł i odpowiednio dobrane narzędzia technologiczne - można pokazać i interpretować na rozmaite sposoby, w każdej klasie nieco inaczej.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie