Ważne przedsięwzięcie w oświacie. Kilkudziesięciu nauczycieli z całej Polski zadeklarowało swój akces do społeczności Ambasadorów Edukacji Kulczyk Foundation. Odegrają bardzo ważną rolę w ogólnokrajowym projekcie Edukacja Globalna – Efekt Domina. To efekt uczestnictwa ekspertów Kulczyk Foundation w renomowanej edukacyjnej konferencji INSPIR@CJE 2016.
Inna optyka edukacji
„Wybrzmiało to” na konferencji INSPIR@CJE 2016 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą: prawdopodobnie polską oświatą rządzą… kosmici. Nie, nie, proszę nie zrozumieć, że teraz nią rządzą – oni polskimi szkołami rządzą od dawien dawna. Bo jak inaczej można zrozumieć błędne decyzje podejmowane w edukacji dziś, rok temu, trzy lata temu, pięć, dziesięć, itp. Tylko w ten jeden sposób możemy to próbować sobie wyjaśnić – kosmici patrzą na szkolną rzeczywistość z zupełnie innej perspektywy, niekoniecznie widząc to samo, co widzą nauczyciele…
Powstaje społeczność Ambasadorów Edukacji
Pedagogika wartości to recepta na skuteczną edukację. Wartości najprostszych, a jednocześnie jakże silnie kształtujących więzy społeczne. Odpowiedzialność, wrażliwość, empatia, gotowość do działania na rzecz innych, szacunek dla otoczenia. Wyzwanie dla dziecka, ale i dla szkoły, bo uczenie bez skutecznego wychowania nie jest możliwe. Właśnie powstaje społeczność Ambasadorów Edukacji, którzy mają swoim zasięgiem objąć całą Polskę.
Projekt Planetarium
Współczesna edukacja nie może polegać tylko na chłonięciu wiedzy przez uczniów. Znacznie ważniejsze jest wykorzystanie wiedzy, którą nabywamy w szkole i poza nią. Świetnym obszarem działań uczniów jest astronomia. Grupa licealistów z drugiej klasy I LO im. Bolesława Krzywoustego ze Słupska samodzielnie zbudowała planetarium. Jego kopuła na 6 m, a w środku mieści się nawet 30 osób.
Grajmy w kości w szkole (2)
Kości do gry mają wielorakie zastosowanie w szkole. Możemy je wykorzystać na różnych przedmiotach, niekoniecznie tylko nauczając / ucząc się matematyki. Można grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy w kości sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę), nie tylko sześciościennymi, ale też dziesięciościennymi. Można do nich wymyślić najróżniejsze scenariusze gier i zabaw. Zatem grajmy, aby się uczyć!
O myśleniu wizualnym
Wakacje to dobry czas dla nauczyciela, aby poćwiczyć coś nowego, odmiennego od rutynowych czynności, może nawet coś szalonego… Dlaczego by zatem nie zacząć rysować własnych myśli? Może odkryjemy w sobie talent? Przenoszenie na papier naszych myśli wbrew pozorom nie jest wcale trudne, a w dodatku przynosi nam ogromną satysfakcję. To także świetne narzędzie dydaktyczne – opowiadała o nim Agata Baj w 9-tym webinarze Superbelfrów.
Przeszłość ma przyszłość
W jednej z witryn budynku uniwersyteckiego przy Nowym Świecie w Warszawie widnieje plakat z napisem "Przeszłość ma przyszłość". Słowa te mogłyby być mottem naszych działań w projekcie "Permeation-Przenikanie", realizowanym wspólnie przez młodzież z V Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Tarnowie oraz z Harel High School spod Jerozolimy. Rezultatem projektu jest wystawa, którą jeszcze przez cztery miesiące można zobaczyć w Tarnowskim Centrum Kultury.
Ostatnie komentarze