Wakacje to dobry czas dla nauczyciela, aby poćwiczyć coś nowego, odmiennego od rutynowych czynności, może nawet coś szalonego… Dlaczego by zatem nie zacząć rysować własnych myśli? Może odkryjemy w sobie talent? Przenoszenie na papier naszych myśli wbrew pozorom nie jest wcale trudne, a w dodatku przynosi nam ogromną satysfakcję. To także świetne narzędzie dydaktyczne – opowiadała o nim Agata Baj w 9-tym webinarze Superbelfrów.
Powstaje społeczność Ambasadorów Edukacji
Pedagogika wartości to recepta na skuteczną edukację. Wartości najprostszych, a jednocześnie jakże silnie kształtujących więzy społeczne. Odpowiedzialność, wrażliwość, empatia, gotowość do działania na rzecz innych, szacunek dla otoczenia. Wyzwanie dla dziecka, ale i dla szkoły, bo uczenie bez skutecznego wychowania nie jest możliwe. Właśnie powstaje społeczność Ambasadorów Edukacji, którzy mają swoim zasięgiem objąć całą Polskę.
Grajmy w kości w szkole (2)
Kości do gry mają wielorakie zastosowanie w szkole. Możemy je wykorzystać na różnych przedmiotach, niekoniecznie tylko nauczając / ucząc się matematyki. Można grać w kości z piktogramami (rozwijając wyobraźnię i umiejętności językowe) czy w kości sylabowe, zgłoskowe (ćwicząc wymowę), nie tylko sześciościennymi, ale też dziesięciościennymi. Można do nich wymyślić najróżniejsze scenariusze gier i zabaw. Zatem grajmy, aby się uczyć!
Przeszłość ma przyszłość
W jednej z witryn budynku uniwersyteckiego przy Nowym Świecie w Warszawie widnieje plakat z napisem "Przeszłość ma przyszłość". Słowa te mogłyby być mottem naszych działań w projekcie "Permeation-Przenikanie", realizowanym wspólnie przez młodzież z V Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Tarnowie oraz z Harel High School spod Jerozolimy. Rezultatem projektu jest wystawa, którą jeszcze przez cztery miesiące można zobaczyć w Tarnowskim Centrum Kultury.
Wyobraźnia rozwija, rozwijaj wyobraźnię
Pobudzanie dziecięcej wyobraźni, rozwijanie kreatywności i twórczej odwagi – takie cele stawiają przed sobą organizatorzy projektu edukacyjnego „Studio Wyobraźni Cartoon Network”. Oprócz specjalnego konkursu dla dzieci, na stronie internetowej projektu dostępne są także dedykowane nauczycielom scenariusze lekcji na temat kreatywności i wyobraźni.
Podwórkowa matematyka
Matematyki można uczyć aż do zanudzenia dzieci w ławkach. Tylko po co? Czy to ich zachęci do rachunków? Można też co jakiś czas wyjść z klasy na szkolny korytarz, dziedziniec, skwer, do ogrodu itp. i tam uczyć matematyki – tej samej poważnej matematyki, ale "na podwórku".
Mali badacze świata
Dzieci to mali badacze świata. Mają wrodzoną ciekawość i skłonność do eksperymentowania. Uczą się poprzez działanie – obserwują, wypróbowują, doświadczają. Przyswajają wiedzę wtedy, gdy są zaangażowane i gdy temat je ciekawi. Poznają świat na zasadzie prób i błędów. Te naturalne skłonności dzieci mogą rozwinąć się w pełni przy wykorzystaniu metody projektów badawczych.