Już w 32 szkołach w Wielkopolsce działają Szkolne Kluby Wielkoducha. Na co dzień blisko 700 uczniów i uczennic pomaga w nich osobom potrzebującym. Bo każdy z nich chce być Wielkoduchem! Program WIELKODUCHY powstał w odpowiedzi na problem związany z ograniczoną aktywnością społeczną najmłodszych uczniów.
Przestrzenie uczenia się w warszawskich szkołach i przedszkolach
Czy szkoła może być miejscem, w którym chcemy się uczyć? A może tylko niektóre miejsca w szkole zachęcają do nauki? Biuro Edukacji M. St. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wskazanie najlepszych przestrzeni edukacyjnych z punktu widzenia architektury, estetyki i funkcjonalności ułatwiającej proces uczenia się i sprzyjającej rozwojowi społeczności szkolnych, przedszkolnych i lokalnych.
Cyfrowe bezpieczeństwo szkół
Od kwietnia br. polskie szkoły będą mogły wziąć udział w projekcie CYFROWOBEZPIECZNI.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa, który jest organizowany przez Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Chęć uczestnictwa w projekcie zadeklarować należy najpóźniej 29 lutego.
Matma to nie tylko liczby!
Lubicie uczyć matematyki? Piąte webinarium Superbelfrów skierowane było do nauczycieli, którzy poszukują ciekawych pomysłów na matematykę w edukacji wczesnoszkolnej. Nauczycielki edukacji szkolnej wiedzą, że dzieci lubią uczyć się poprzez zabawę i uwielbiają ruch. Posadzenie ich w ławkach szkolnych na całe 45 minut to dla najmłodszych uczniów bardzo duże wyzwanie i ograniczenie. Pozwólmy dzieciom myśleć!
Konkurs European Language Label 2016
Ruszyła piętnasta edycja European Language Label, konkursu przeznaczonego dla instytucji i nauczycieli, którzy w dziedzinie nauki języków obcych szukają nowatorskich rozwiązań, tworzą własne materiały dydaktyczne, wychodzą poza program nauczania. Zrealizowałeś/aś ciekawy projekt językowy? Zgłoś się i zdobądź European Language Label!
Przedsiębiorczym być (już w szkole)
Prostą i prawdziwą szkołą przedsiębiorczości były kiedyś szkolne sklepiki uczniowskie. Przynosiły one największą korzyść – co zrozumiałe – tym, którzy je prowadzili i to wcale nie tylko w wymiarze finansowym, lecz przede wszystkim kompetencyjnym. Ale dla szkół bardziej opłacało się wynajmować sklepik zewnętrznej firmie. Jak można zatem wspierać przedsiębiorczość młodzieży? Próbuje to robić Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości poprzez swój program „Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym".
10 zjawisk zmieniających szkolną dydaktykę
Nowe modele dydaktyczne zmieniają dotychczasowe formy pracy. Coraz częściej obecne są w naszych klasach metody oparte na modelach WebQuest, Challenge Based Learning, Action Learning, Cooperative Inquiry i Growth Mindset. Nauczyciele coraz chętniej wykorzystują w swoim warsztacie filozoficzne dociekania według Matthew Lipmana, metodę PMI, czy model Canvas, a ostatnio również Design Thinking. Wszystkie łączą cechy charakteryzujące dydaktykę, którą niemiecki pedagog Horst Siebert określa mianem dydaktyki upowszechniania, wyznaczając tym samym cel transformacji dotychczasowego modelu edukacji.