Czy metoda naukowa jest przydatna przeciętnemu człowiekowi? Czyli po co nam nauka? I jak jej uczyć w szkołach albo nie tylko w szkołach, gdyby okazała się przydatna w życiu codziennym? To wiodący temat zbliżającej się konferencji Pokazać - Przekazać w Centrum Nauki Kopernik.
Rozszerzona rzeczywistość i gamifikacja w edukacji
Warunkiem skutecznego uczenia się jest angażowanie w proces nauki jak największej ilości zmysłów. Gdy jeszcze dodatkowo dochodzą do tego emocje – sukces gwarantowany. Ostatnio najwięcej wrażeń dostarcza technologia rozszerzonej rzeczywistości. Wykorzystali ją m.in. twórcy popularnej gry Pokemon GO - zafascynowani stworkami gracze „odkrywają” świat, na który nakładane są trójwymiarowe obiekty i postacie.
#SuperKoderzy to lepszy start w przyszłość
Rozpoczął się nabór do pilotażowej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego #SuperKoderzy. Nowy projekt Fundacji Orange adresowany jest do uczniów klas IV-VI szkół podstawowych. Na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki lub zajęciach technicznych dzieci będą uczyć się podstaw programowania i robotyki oraz poznają świat nowych technologii.
W co się bawić?
Wakacje to czas zabaw, oczywiście także edukacyjnych. Czasem jednak brakuje nam inspiracji. „Wakacje, czyli w co się bawić?” pod tym hasłem odbył się 28 lipca, na półmetku wakacji, kolejny webinar Superbelfrzy Nocą, w którym zaprosiłyśmy internautów do wspólnej, wieczornej, wakacyjnej zabawy. I to niejednej.
Grajmy w kości w szkole (3)
Grając w kości możemy skutecznie wspierać rozwój kompetencji matematycznych dzieci w szkole podstawowej. Mało osób w szkole jest świadomych tego, że mamy bardzo szeroki wybór gier edukacyjnych z kośćmi. W zasadzie na zajęciach przeprowadzonych z kostkami nie sposób się nudzić. Warto też podkreślić, że nie tylko matematyka wchodzi w grę, bo przecież mogą one być wykorzystane także na wielu innych przedmiotach.
Jak zważyć psa linijką, czyli matematyka dla każdego
Matematyka da się lubić. Wystarczy tylko trochę wysiłku, by mogli się o tym przekonać uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i liceów. A to choćby dzięki komiksowi i opowiadaniom o przygodach Bety i Bita.
Profilaktyka na tablice interaktywne
Multimedialne zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień "Dopalacze - zagrożenia" - to najnowszy produkt firmy Multieducatio.pl. Multimedialne zajęcia przeznaczone są na tablice interaktywne. Opierają się na filmach, wzbogaconych o interaktywne elementy. Stanowią pomoc dydaktyczną do przeprowadzenia atrakcyjnej lekcji wśród uczniów gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych.