fot. Fotolia.com

"Lepszy internet zależy od Ciebie!" – pod takim hasłem obchodzony był wczoraj Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI). W ponad stu krajach na całym świecie odbywały się wydarzenia, mające na celu podkreślenie roli użytkowników w tworzeniu bezpiecznego i przyjaznego internetu. Taka edukacja w zakresie codziennego "bycia w sieci" wydaje się być konieczna od najmłodszych lat szkolnych, jeśli chcemy, aby sieć służyła także do komunikacji i współpracy ludzi na całym świecie.

fot. Stowarzyszenie CREO

Dzięki Stowarzyszeniu CREO gimnazjaliści mogą na własnej skórze doświadczyć starości oraz przykrych objawów choroby Parkinsona. Akcja spotyka się z dużym entuzjazmem zarówno wśród młodzieży, jak i seniorów.

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Czy gry dydaktyczne mogą ożywić lekcje matematyki w szkole i wspierać uczniów w edukacji matematycznej? Z pewnością tak. Czy nauczyciele korzystają z gier matematycznych w szkole? W zasadzie nie. Powody? Zawsze podobne: „Na lekcji nie ma czasu na zabawę!”, „Musimy realizować program!”, „Musimy realizować podstawę programową, bo z tego nas rozliczają!”, „Musimy ćwiczyć do egzaminu!”, „Musimy ...”.

fot. Fotolia.com

Nie uważam, że jeśli wiemy coś o mózgu, to można wymyślić pedagogikę na nowo – twierdzi prof. Joachim Bauer – neurobiologia jest tylko elementem „mozaiki” pedagogicznej. Jednak wiedza o tym, jak działa mózg, możne nam pomóc ulepszać proces dydaktyczny. Od czego zacząć? Wydaje się, że najważniejsze dla prawidłowego rozwoju ucznia i nauczyciela konieczne jest oparcie pedagogiki na dwóch filarach: jeśli pierwszy to przekazywanie (konstruowanie) wiedzy, to drugi – nie mniej ważny – relacje pedagogiczne w klasie i szkole.

fot. SGH

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, wspólnie z Narodowym Bankiem Polskim, przygotowała specjalną propozycję dla przyszłych i obecnych nauczycieli przedsiębiorczości. Są to trzysemestralne studia podyplomowe „Przedsiębiorczość dla nauczycieli”.

fot. Fotolia.com

Uczeń charakteryzuje sieć Internet, jej budowę i funkcjonowanie (protokoły). Opisuje podstawowe topologie sieci komputerowej, przedstawia i porównuje zasady działania i funkcjonowania sieci komputerowej typu klient-serwer, peer-to-peer. Ale o co chodzi?

fot. Fotolia.com

Nowe rozwiązania w zakresie nauczania wspartego technologiami nie powinny przesłaniać prostej prawdy: to nie technologie są najważniejsze, ale nauczyciel. Nikt nie ma większego wpływu na osiągnięcia uczniów w nauce uczniów i ich doświadczenia edukacyjne, nikt też nie wie też lepiej niż nauczyciel, jak nauka odbywa się w praktyce. Nawet najlepsza innowacja technologiczna nie będzie w stanie go zastąpić.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...
  • Written by Maciej
    Artykuł traktuje o pracy nauczyciela z podręcznikiem, z gotowym podręcznikiem, a więc faktycznie jeg...
  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie