fot. Fotolia.com

Dla wielu nauczycieli ocenianie kształtujące jest kuszącą ideą, ale przeraża ich ogrom pracy, które trzeba w nie włożyć. Dzieje się to zapewne dlatego, że nauczyciele widzę, że zasady są korzystne zarówno dla uczniów, jak i dla nauczyciela. Zgadzam się jednak z nimi, że stosowanie tych zasad jest pracochłonne. Myślę, że dobrze wprowadzać OK stopniowo, powoli i z pomocą innych nauczycieli.

Centrum Nauki Kopernik przekazało Ministerstwu Edukacji Narodowej spójną i kompleksową propozycję, mającą prowadzić do zmiany funkcjonowania pracowni przyrody w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Rekomendacja dotyczy jej wyposażenia, infrastruktury, głównych kierunków szkoleń nauczycieli oraz organizacji pracy szkoły. Przede wszystkim jednak odnosi się do metod pracy z uczniem, by samodzielne eksperymentowanie mogło stać się podstawą edukacji przyrodniczej.fot. Fotolia.com

Koniec roku szkolnego - wiele osób zapewne marzy o tym, aby na chwilę zapomnieć o szkole. Ale z drugiej strony zaczyna się dobry czas do tego, aby się zastanawiać, co w niej można zmienić na lepsze już od września. Ministerstwo Edukacji Narodowej uruchamia szeroką debatę na temat przyszłości polskiej edukacji i prezentuje portal Nasza Edukacja. Zachęcamy do odwiedzania portalu i wypowiedzi.Źródło: Ministerstwo Edukacji Narodowej - portal Nasza Edukacja

Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne doskonale nadają się do ćwiczenia podstawowych kompetencji, takich jak czytanie, mówienie, pisanie, opowiadanie historii. Świetnie też stymulują kreatywność uczniów (nauczycieli przy okazji też). Dlatego warto korzystać z bezpłatnych i dostępnych w sieci lub na urządzeniach mobilnych aplikacji do nagrywania i odtwarzania dźwięku czy tworzenia barwnych historyjek.(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

fot. sxc.hu

Najważniejsza w edukacji jest chyba motywacja. Jest ona motorem każdego działania – jeśli uczniowie mają w sobie siłę i chęć mierzyć się z największymi wyzwaniami, nie będzie im przeszkodą żadne zadanie. Nawet jeśli będzie to wymagało użycia skomplikowanych narzędzi i technologii, z których dotąd nie korzystali. Udowodnili to uczniowie pielgrzymowickiego gimnazjum. Prezentujemy dziś ich relację z projektu, nad którym pracowali bardzo długo.

Jakie jest dziś naturalne środowisko komunikacyjne dzieci i młodzieży? Tu raczej nie ma żadnych wątpliwości – jest nim internet. Właśnie poprzez niego musimy efektywnie dotrzeć do uczniów, musimy być obecni właśnie tam, gdzie oni przebywają. Dlatego powstają e-podręczniki, które nie tylko odpowiadają na wyzwania nowoczesnej szkoły, ale też dotrą z atrakcyjnym multimedialnym materiałem edukacyjnym do większości uczniów i nauczycieli.fot. www.epodreczniki.pl

fot. Fotolia.com

Drogi Rodzicu, jeżeli Twoje dziecko nie odniosło sukcesu w Ogólnopolskim Badaniu Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2015, to być może, w tym krótkim tekście znajdziesz wyjaśnienie dlaczego tak się stało.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie