narzędzia edukacyjneBycie użytkownikiem Internetu nie oznacza jedynie biernego śledzenia informacji. Od chwili, kiedy pojawiły się strony wiki, każdy w sieci może być autorem, nawet bez znajomości języka programowania. Tak narodził się nowy trend polegający na rozwoju serwisów internetowych zapełnianych treścią przez samych internautów. Kryją one w sobie olbrzymi potencjał edukacyjny.
 

ict w edukacjiW internecie możemy oglądać zdjęcia wielu wspaniałych urządzeń, które z pewnością mogą ożywić edukację w klasie szkolnej i pomóc w realizacji zajęć w ciekawszy sposób. Wydaje się, że wiele z nich jest poza zasięgiem szkół. Ale czy na pewno? Weźmy na przykład wielodotykowy stół interaktywny, coś w rodzaju Microsoft Surface, którego w polskich szkołach chyba jeszcze nie widziano.
 

system oświatyJeśli chcemy wskazać człowieka z kompetencjami do samodzielnego kierowania oświatą, to trzeba stwierdzić: nie ma takiej osoby. Procesy edukacyjne są zbyt złożone, aby w tej dziedzinie ktoś mógł dysponować kompetencjami totalnymi. Jest tak, że wiele osób angażuje się w edukację z różnych pozycji społecznych i z różnych perspektyw tworzy różne typy edukacyjnej „eksperckości”.
 

e-learningKoncepcja otwartej edukacji rozprzestrzeniła się na setki instytucji na całym świecie, szczególnie w szkolnictwie wyższym i w instytucjach kształcenia dla dorosłych. Rozdawanie wiedzy za darmo (OECD 2007) wydaje się być ideą rewolucyjną. Fascynuje ona nauczycieli, wzbudza zainteresowanie uczniów, obawy wydawnictw i stawia nowe wyzwania organizacjom edukacyjnym.
 

badania i analizyDzięki urządzeniom elektronicznym połączonym z systemem nerwowym, człowiek może zdobyć niespotykane umiejętności np. odbierać ultradźwięki czy fale podczerwone. Być może w przyszłości, dzięki urządzeniom łączącym mózgi będzie się dało usprawnić komunikację między ludźmi - mówił prof. Kevin Warwick, zwany "profesorem cyborgiem" w CN Kopernik.
 

e-learningE-learningiem zajmuję od ponad 5 lat i wydaje mi się, że trochę się już na nim znam. W ostatnim roku pojawiła się we mnie pewna podstawowa wątpliwość: czym właściwie jest e-learning. Zaczęło się od przypadkowego spotkania w pociągu. Poznałem osobę, która zajmuje się e-learningowymi szkoleniami dla biznesu, zaczęliśmy wymieniać się doświadczeniami...
 

system oświaty„Styl uczenia się jest sposobem, w jaki człowiek się koncentruje, przyswaja, przetwarza i zapamiętuje nowe i trudne informacje. Dzieci potrafią nauczyć się właściwie wszystkiego, jeśli tylko pozwoli im się wykorzystać ich mocne strony.” – twierdzi Barbara Prashing z nowozelandzkiej Creative Learning Company, ekspert w dziedzinie technik uczenia się.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie