Potrzebne są nowe standardy i kryteria oceniania, które sprawdzają umiejętności XXI wieku, oraz nowa wizja kształcenia i rozwoju uczestników systemu edukacji – to według amerykańskich władz najważniejsze wyzwania stojące przed szkolnictwem. W marcu przedstawiono plan rozwoju nauczania opartego na technologiach. Polska również potrzebuje podobnego dokumentu.
Czego pracodawcy oczekują od absolwentów?
Wysokie wymagania stawiane pracownikom i duża konkurencja pomiędzy
osobami poszukującymi zatrudnienia skłaniają do refleksji na temat
odpowiedniego przygotowania absolwentów do podjęcia pracy. Krajowy
Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej opublikował raport o badaniu oczekiwań pracodawców wobec absolwentów szkół
zawodowych.
Kursy hybrydowe potwierdzają skuteczność
Coraz więcej uczelni wyższych w Stanach Zjednoczonych myśli nad szerszym
wykorzystaniem metody mieszanej w programie nauczania. Doświadczenia płynące z wielu uniwersytetów są pozytywne. Z badań
jakościowych wynika, że zastosowanie dwóch różnych metod nauczania w
trakcie kursu – tradycyjnej i edukacji online – działa
mobilizująco na studentów.
Edukacyjna r-e-wolucja nadchodzi
Edukacja nie może dziś stać w miejscu. Tradycyjne systemy edukacji,
które powstały dla zaspokojenia potrzeb społeczeństw epoki przemysłowej,
muszą przestawić się na nowe tory i dopasować do potrzeb
społeczeństwa i gospodarki epoki cyfrowej. Kształtowanie się
innowacyjnego społeczeństwa XXI wieku zaczyna się w szkole. Ale aby to
nastąpiło, szkoły muszą się zmienić.
Korzyści z tablicy interaktywnej
Coraz więcej szkół inwestuje w zakup tablic interaktywnych. Czas zielonej tablicy i gąbki już minął i
powinniśmy jak najszybciej skorzystać z pomocy edukacyjnych, które mają
szansę poprawić jakość edukacji. To może nastąpić bardzo
szybko, jeśli tylko tablice interaktywne będą używane przez nauczycieli
zgodnie z przeznaczeniem, nie zaś jak nowa forma starej tablicy.
Powstaje szkoła przyszłości
Już we wrześniu w Słupsku rozpocznie działalność pierwsza w Polsce i
jedna z nielicznych na świecie szkół promująca innowacyjny, oparty na
nowych technologiach model kształcenia. Tworzona jest ona przez
doświadczonych pedagogów, którzy skutecznie wykorzystują narzędzia cyfrowe i elektroniczne w nauczaniu, przyczyniając się do podnoszenia jakości edukacji w szkole.
Oszklone klasy - otwarta szkoła
Sporo mówimy o bezpieczeństwie, wzroście agresji i
przemocy w szkole oraz jej wychowawczej niewydolności i niskiej
motywacji uczniów do nauki. Niektórzy twierdzą, że trzeba budować
szklane klasy i szkoły – i podglądać ten świat. Inni uważają, że można
wzmocnić szkolny system monitoringu. A ci w miarę „normalni” wskazują,
że nowoczesna szkoła to placówka otwarta.
Ostatnie komentarze