Krytyka nauczycieli stała się od pewnego czasu nośnym tematem wielu mediów Im bardziej nauczyciele walczą o godne reguły wykonywania zawodu, tym wiecej krytyki ich pracy w mediach. Nie da sie ukryć, w szkołach nie jest dobrze, poziom kształcenia młodych Polaków nie jest zadowalający. Jednak krytycy nauczycieli ze swoimi argumentami trafiają jak kulą w płot.Nauczyciel w Polsce - raczej mity niż fakty
Krytyka nauczycieli stała się od pewnego czasu nośnym tematem wielu mediów Im bardziej nauczyciele walczą o godne reguły wykonywania zawodu, tym wiecej krytyki ich pracy w mediach. Nie da sie ukryć, w szkołach nie jest dobrze, poziom kształcenia młodych Polaków nie jest zadowalający. Jednak krytycy nauczycieli ze swoimi argumentami trafiają jak kulą w płot.

Kształcenie nauczycieli w uczelniach pedagogicznych daje solidne przygotowanie zawodowe. Ponad 80% nauczycieli ma wykształcenie wyższe magisterskie. Na Zachodzie większość z nich ma tylko licencjat. Mamy głębsze przygotowanie przedmiotowe. Nasi nauczyciele uczą się przez pięć lat jednego przedmiotu, mają w tym zakresie znacznie szerszą wiedzę.
Brak umiejętności czyni człowieka wyjątkowo bezradnym w życiu. Umiejętności to jest to, co najbardziej przejawia się i daje owoce na co dzień w życiu zawodowym, osobistym, publicznym. Sama wiedza to stanowczo zbyt mało, wiedza nie uruchomiona w umiejętnościach – nie zdaje się na nic. Zresztą wiedza nigdy nie ma charakteru ostatecznego.
Spróbujmy zastanowić się również nad umiejętnością współpracy z innymi. Tradycyjna szkoła niezwykle faworyzuje pracę indywidualną uczniów i konkurowanie. Praktycznie nie stwarza okazji do treningu współpracy i współdziałania. Tymczasem umiejętności i kompetencji nabywa się tylko w czasie współpracy- nie uczy się tego w samotności.

